Advies iz Speedmaster reduced gevraagd

Vraagje…ik heb eigenlijk nu pas de Chronograph functie van mijn Omega Speedmaster reduced gebruikt en…wat me opvalt is af als ik de Chronograph functie inschakel, de wijzer eerst een paar seconden vooruit springt en dan gaat lopen. Dus een soort vertraging. Is dit herkenbaar of is er iets mis met mijn speedy?
Advies welkom!

3 likes

Tja, dat is het punt een beetje met de Reduced. Mensen hopen beter af te zijn met een iets kleinere diameter, maar het uurwerk is absoluut diabolisch om goed te krijgen. Je kijkt al gauw tegen een volledige service aan. De interactie tussen het 2890 basiswerk en de Dubois-Depraz module is echt “walking a thin line” om exact goed te krijgen. Er zijn enkele forumleden die dit voor 950 euro voor je willen doen. Omega-Certified. Ik kan het niet vrolijker maken voor je. Horloge24 en BMWXM6 zijn er enkele van. Wellicht valt het mee maar ik zou er niet op rekenen. Omega rekent hen ook astronomische onderdeel-prijzen.

3 likes

Ik wil m’n hand niet te ver in dit welbekende wespennest steken maar dit is toch dezelfde prijs als bij Omega die er effectief een volledig gereviseerd uurwerk inlepelen?

Klopt, maar dan deal je met de horlogemaker in persoon - in NL danwel B - en niet met een uurwerk-lepelaar in Bienne die er ook nog eens 4 maanden over doet, en stofjes op de wijzerplaat achterlaat.

Speaking from experience. :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth: Toen kon ik zelf nog niks.

3 likes

En op basis van de reputatie alhier beide ook zeer competent. Dat staat buiten kijf.

1 like

Het zal vast een keer misgaan en iets door de controle zijn geglipt maar over het algemeen gaat het gewoon goed.
Ligt eraan wat de eigenaar wil maar ik stuur de reduced tegenwoordig bijna altijd door, krijgen ze een compleet nieuw 3220 uurwerk en ziet die er weer tip top uit, duurt meestal een maandje voordat die terug is.
Als bij deze alles gedaan moet worden is doorsturen vaak voordeliger dan dat ik alles zelf moet doen en de onderdelen moet inkopen.

1 like

Dank mensen!

1 like

Ik vraag me altijd wel af: als Omega er toch een nieuw uurwerk in doet, dan hoef je je toch ook niets van de service-interval aan te trekken? Dan kun je het uurwerk toch gewoon net zolang dragen tot het echt helemaal “op” is?

Ja, geldt ook voor een serviceable uurwerk, het tarief is incl. alle versleten onderdelen.