Advies lederen strap keuze

Beste HF leden

Afgelopen week heb ik mijn eerste vintage of bijna vintage horloge gekocht, de zenith el primero triple date moonphase chrono.

Dit is ook ineens mijn eerste horloge op leder.
Ik heb niet echt ervaring met lederen straps dis mijn vraag was of jullie raad konden geven met welke kleur of soort straps ik dit horloge het beste kan pairen.

De strap die er nu op zit is van zenith zelf en deze heb ik bijbesteld in een kortere maat voor een betere fit

Ik ben benieuwd naar jullie input

Hartelijk dank

3 likes

Struisvogel past er goed bij zo te zien. Naar verwachting hagedis in een zelfde kleur als de wijzers ook. Leuk om te wisselen! Geniet van je NA!

1 like

Wat mij betreft kan vrijwel alles hierop, maar zelf zou ik (naast deze) een donkerblauwe croco/alligator proberen (Hirsch heeft mooie).

Wat een schitterende aanwinst trouwens.

2 likes

Wat gelijkende moonphases ter inspiratie;

3 likes

Nu heb ik een 20mm die tapered naar 16mm

Deze twee vond ik mooi

3 likes

Aaron Bespoke Kudu

2 likes

Donker groen wellicht

Donker blauw zou ook mooi staan. Welke banden gebruikt Zenith zelf?

1 like

Ik dacht zwarte croco en deze bruine ostrich.

Groen en blauw zie ik beiden graag, blauw zou passen met het blauw van de moonphase.

Enkel zien welk soort leder ik dan moet nemen.

1 like

Mooi horloge gefeliciteerd! Wil je klassiek blijven (struis,croco) of wat strakker(saffiano) of iets meer casual (suède).

Donkerblauw of grijsblauw lijkt mij een leuke afwisseling met wat je hebt.

Het mag casual zijn, ik draag zelden een helm.

Een jeans en t-shirt strap

2 likes

2 likes

Die eerste is wel netjes!

Dit donkerblauwe Taurillon Bandje lijkt mij prachtig.

Maar volgens mij heeft iedereen hierboven gelijk. Het horloge kan veel hebben, donkergroen vind ik persoonlijk erg mooi. Bordeaux is vast ook fraai. Dus lekker wisselen.

2 likes

Ook gaaf zeg!

Wàt een schoonheid! :heart_eyes:
De struisvogel staat m prima! :100:

Deze twee staan in bestelling, ze worden wel gecustomiseerd, de strap een beetje ingekort voor mijn smalle polsmaat en de 2 gaatjes extra op 6 mm ipv 7 mm van elkaar voor een meer precieze pasvorm.

1 like

Een blauwe Epsom zou hem goed staan denk ik!

1 like