Advies: Longines HydroConquest Chrono Quartz

Dag allemaal

Graag jullie advies over dit horloge.

Ik was normaal van plan met de feestdagen een nieuwe “gewone” HydroConquest te kopen (een automaat normaal gezien).

Maar … Nu krijg ik toevallig van iemand (buiten het forum) een voorstel voor zijn chrono quartz over te kopen.

Ik heb er wel zin in :blush:
Maar wat is een correcte prijs?
2dehands vind ik er amper te koop, wel nieuw op Chrono24.

Bezel en glas als nieuw enkel wat krassen op kast en band (dagelijks horloge).
Full set met papieren.
Hij heeft dit horloge 2 à 3 jaar geleden nieuw gekocht voor 1.200 à 1.300 euro.

Ongeveer deze versie (heb gezien dat laatste quartz versie een witte rand rond wijzerplaat heeft):

Ligt er natuurlijk ook aan hoe goed je die persoon kent en hoe graag deze er vanaf wil. Misschien kan je een leuk aasgierenbod doen :stuck_out_tongue:.
Krassen op de bezel of het glas irriteren me mateloos plus het is een quartz (minder waardevast over het algemeen). Zelf zal ik ook zo’n 600eu zeggen maar lager beginnen.

Denk wel minder. Voor dit bedrag heb je een automaat.

Ik zou zeker niet meer betalen dan 4a 500 euro.

:point_up: 400 a 450

Al bedankt voor jullie advies.
Prijs gaat goed naar beneden :smile:

Zou rond de 600 zeggen denk ik.

Een nieuwe quartz zonder chrono heb je voor 550 wel.

Let wel op, de quartz uurwerkjes in een conquest lopen slecht op de indices (dus bij een chrono minder opvallend).

Amen! Die zijn echt om te janken!

1 like

Heb je een linkje? Nieuwe normale quartz voor 550?

2 jaar geleden deze kado gedaan. Gekocht bij bijenkorf .
540 voor de normale.
Hydro zit ook ook rond deze koers.

Ja dat was twee jaar geleden. Goedkoopste prijs ligt nu echt rond de 700 euro incl. verzenden.

1 like

Ik zou denk ik alsnog/toch voor de automaat gaan (niet de chrono). Het nieuwe L888 uurwerk, wat in de basis een ETA 2892 is met een lagere bph en een langere gangreserve spreekt me erg aan.

Groeten,

Stefan

Gewoon bij van Baal naar binnen lopen en korting vragen. Ik heb voor die van mij destijds 550,- betaald.

Overigene heb ik hem weer terug gebracht, aangezien hij ruk liep op de indices.

Edit: oh en het was Februari dit jaar

550 omdat hij ruk liep waarschijnlijk. :wink:
Bedankt voor de tip maar even binnenlopen vanuit Amsterdam is toch een eind.

1 like

Haha heb er meerdere gepast, liepen allemaal ruk op de indices. Gewoon een mooi kutklokje dus (helaas).

1 like