Advies mbt vlindersluiting

Graag jullie bemerkingen en/of ervaringen ivm vlindersluitingen.
Ik heb de keuze uit deze 2 modellen , heb geen ervaring met deze sluitingen aangezien het mijn eerste horloge’s zijn met een lederen band …
Help !

Hendrixxx

Ik heb al gemerkt dat het vooral een persoonlijke voorkeur is.
Ik draag niet graag een vlindersluiting… Zit bij mij altijd in mijn pols te duwen.
Een vouwsluiting zou ik dan weer op ieder horloge steken. Zit zalig!

Als het lukt wel een sluiting met pushers kopen. Zonder pushers ben ik al eens mijn horloge bijna in het water verloren…

Ik zou kiezen voor de eerste. Ik vind dat mooier en bij de tweede kwam de vouwsluiting steeds los als ik mijn pols bewoog. Erg vervelend.

De 1e. Hier valt het leer mooier over de sluiting door dat deze langer is. De 2e kom je eerder tegen bij een stalen band. Ik ga er dan wel vanuit dat je een dunne lederen band neemt.

Dus de eerste is een vouwsluiting en de tweede een vlindersluiting ?

Hendrixxx

De bovenste gebruik ik jaren tot volle tevredenheid. Draagt comfortabel en het is goed voor het behoud van je banden

Ja, en van de eerste is er de Omega variant waarbij het deel met de gaatjes onder het deel met de gesp komt.

Ik deel de mening van Firly. Een vlindersluiting vind ik minder prettig dragen. Bij een vouwsluiting gaat mijn voorkeur uit naar de Omega variant. Deze sluit en opent het fijnst en is in het dragen ook het prettigst.

1 like

Die zien er zo uit:

Da’s een stuk comfortabeler en platter, zo op het zicht. Merk wel op dat de kromming je moet bevallen. Hangt dus van de vorm van je pols af. Full disclosure: Ik heb platte brede vlakken die zich niet lenen voor gebogen metaal.

Ik zou ook voor de Omega variant gaan.
Bedenk wel dat de banden op de maten moeten worden aangepast zodat de sluiting mooi in het midden uitkomt.

ze zijn in meerdere breedtematen verkrijgbaar.

De Omega variant bevalt mij prima. Geen keepers nodig want het losse eind komt onder het ander deel. Wel moeten de maten aangepast zijn aan de polsmaat.

Ko

Kijk,nu begrijp ik het ook😀

Hartelijk dank voor de informatie , het is dus de eerste geworden !!!

Hendrixxx

En, hoe is de ervaring? Genruik je hem trouwens op een dikke leren band?

Gebruik ze niet, erger me aan het geduw in de pols …