Advies/mening over nieuw te kopen horloge

Ze komen eens in de zoveel tijd weer beschikbaar.
Je kunt een email alert instellen.

Heb ik meteen gedaan. Ben benieuwd.

1 like

Ik heb vanavond weer eens flink zitten neuzen. Wat denk je van een Glycine combat sub? Wat betreft historie natuurlijk ook erg mooi. Tegenwoordig wel onder de vleugels van Invicta.

Die ken ik niet zo goed eigenlijk. Komt misschien omdat ie me niet zo trekt.
Zo te horen twijfel je nogal en ben je snel te verleiden met iets moois.
Misschien is het verstandiger om je geld even opzij te zetten en eerst eens wat horloges te passen zodat je weet wat je mooi vindt. Kun je in de tussentijd misschien nog wat meer sparen of je komt erachter dat je een horloge van 100 piek ook mooi kunt vinden.
Als je een bepaald horloge die niet makkelijk in de winkel te vinden is eens wilt passen plaats je gewoon een gezocht topic met de vraag of iemand er toevallig één heeft en bereidt is hem even aan je te laten zien.

Even een halve knaller dan… Orient Kamasu…

Of Citizen pro diver

Allemaal prima spul. Zijn er allemaal ook in zwart. Zit met een kleurfilter op mn telefoon… dus ze leken zwart op mijn scherm.

2 likes

Horloges passen is sowieso aan te raden.
Ik kocht vorig jaar een SKX omdat ik hem tof vond en maakte er dit prachtige ding van om hem vervolgens in de doos te stoppen omdat ik hem niet fijn vind dragen. Dat is dan ook weer zonde.

2 likes

Ik ben inderdaad snel te verleiden, haha. Ik ben ook al wel een tijdje aan het zoeken naar wat nieuws. Het leuke daarvan is dat je heel veel verschillende horloges ziet, maar dat je op het moment dat je een keuze wilt gaan maken teveel keuze hebt. Het lastige is dat ‘alles’ moet kloppen. De SKX is ook mooi, maar ik nijg toch naar wat anders.

@Ruud: Bedankt voor je input. De fotos zijn overigens niet zwart, maar ook deze horloges heb ik reeds bekeken. Ze spreken mij toch wat minder aan.

1 like

Pffff. Hier nog ééntje. Ik moet me echt inhouden om niet alles te kopen wat ik mooi vindt.

Eigenlijk moet je dat wel als voorwaarden aanhouden ja.
Bij de Squale, die ik eigenlijk in een opwelling gekocht heb, is dat gelukkig zo. Geloof het of niet, alle horloges erna waar ik meer over heb nagedacht zijn minder in mijn ogen.

Hij was niet bedoeld als suggestie, ook al staat ie wel te koop. Meer als voorbeeld dat je best een mooi horloge kunt kopen maar als je hem van te voren niet past dat je dan weleens bedrogen uit kunt komen.

Ik ben wel benieuwd waar deze zoektocht toe leidt. Laat maar weten wat het uiteindelijk is geworden.

1 like

Ik zal zeker nog even laten weten wat het uiteindelijk geworden is. Soms zie je, als beginnende horloge liefhebber, niet helemaal meer wat je wil door het aanbod. Zeker wanneer je door alle filmpjes, foto’s en reviews nog lastiger kunt kiezen. Ik moet ook wel eerlijk bekennen dat ik steeds dacht dat ik het zeker wist, maar uiteindelijk toch weer naar iets anders ging kijken.

Maar ik denk dat ik er nu wel redelijk uit ben. Die Squale vind ik erg mooi, maar die Glycine ziet er ook heel mooi uit. Zeker door de filmpjes op youtube en de reviews ben ik toch wel erg enthousiast. En dit model is wat beter betaalbaar (voor nu niet geheel onbelangrijk).

1 like

Dat is zeker niet geheel onbelangrijk. Die combat sub’s staan ook regelmatig in het blauwe gedeelte, dat kan je een hoop geld schelen t.o.v. een nieuwe.
Mocht het toch niet zijn wat je in gedachten had dan val je je er ook geen buil aan.

@GiveMeYourDough Dit is hem geworden. Lang wikken en wegen. Mooi sportief horloge met een mooie geschiedenis/achtergrond. Ik ben wel iets afgeweken van het zwarte wat ik voor ogen had, maar na het zien van een aantal reviews en hoe mooi dit horloges op je pols valt was ik helemaal overtuigd:

De Glycine GL0249

Ik denk dat ik er nog een ander bandje bij ga halen. Maar dat zie ik over een aantal weken wel.

5 likes

Dat is wel een tof ding met die oranje accenten zeg.
Goede keuze :ok_hand:t3:Veel plezier ermee!
Een sailcloth met oranje stiksels zal daar wel mooi bij matchen denk ik.
Zoiets:

1 like

Dank je wel! Gaat zeker goed komen. Grappig dat je dat zegt! Ik zal zet ook al te kijken naar een zwarte band met oranje accenten. Degene die jij stuurt is wel erg gaaf. Mooi en subtiel. Ik had zelf deze (rubberen) band

of deze (NATO) gevonden:

Waar heb je die van jou vandaan?

Edit: Al gevonden! Zuludiver… thanks!

1 like

Daar kom je al snel op uit met zo’n horloge :sweat_smile:
Die Barton band is ook wel tof.
Sailcloth bandjes kun je echt overal kopen. Van een paar piek op Ali tot aan 80 euro voor een merkband.
Rond de 15-30 euro moet je al een goede kunnen vinden.

1 like