Ik kon helaas geen gelijkwaardig topic vinden om forumleden te helpen kiezen tussen horloges, vandaar dat ik dit topic start. Ik sta op het punt om een nieuw horloge aan te schaffen, maar ik begin te twijfelen. Het type horloge dat ik wil gaan kiezen is een duiker. Dat staat vast… maar dan komt het… welke?!
Mijn keuze gaat op dit moment tussen de volgende horloges:
Ik heb dit horloge (zwart) via een ander medium reeds in pre-order staan, maar ik twijfel. De twijfel zit hem in de levertijd (ik lees allerlei dingen over mensen die al tijden wachten - dit vind ik zelf overigens niet zo erg). Ik vind het horloge zelf prachtig. Echt adembenemend, maar qua specs (NH35) kan ik voor hetzelfde geld meer krijgen.
Wederom een prachtig horloge, maar meer door de eenvoud. Nadeel is dat dit horloge pas in de zomer op voorraad komt en dan is de vraag of ik deze kan bemachtigen (deze horloges gaan mega snel). Ander nadeel is dat ik voor hetzelfde geld, qua specs (NH35), meer kan krijgen.
Ook dit vind ik een prachtige duiker. Wel iets minder mooi naar mijn mening en wat stoerder/ruiger. Ik vind daarbij de ‘date magnifier’ wat minder (alles is een mening he ;)). Voordeel hiervan is dat hij een ETA 2824-2/SW 200 (Zwitsers uurwerk) heeft.
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Wellicht hebben jullie nog een ander alternatief waar ik niet aan gedacht heb…
Ik neem aan dat je de Hamun wel voor de Early_bird prijs hebt kunnen bestellen ?
Dan is een tintanium kast en saffier glas best een goede deal, zelfs met NH35.
De Lorier doet mij niks … ook al heeft het de specs komt die op mij over as een fashion merk wat ook een duiker heeft.
Steinhart levert voor het geld ook goede horloges, voor het geld zijn ze erg goed afgewerkt. … of je een Rolex Submariner look-a-like wat vind is een smaak kwestie.
Aanvulling:
In de 300-400 Euro range kom je ook snel bij Seiko uit maar zoveel keus is er niet voor een echte diver (min 20 bar) behalve wellicht de Certina Promaster.
Maar er zijn vast nog veel meer alternatieven die ik nu niet op mijn netvlies heb maar daar kunnen anderen wellicht bijspringen met leuke suggesties
Moet ie persé zwart zijn?
Anders is dit echt een aanrader vind ik.
Ok, misschien een hoog hommage gehalte maar dat is al snel met een duiker.
Mega sunburst en goede specs.
@GiveMeYourDough: Het liefst wil ik inderdaad een zwarte duiker. Hij mag best wat stoerder zijn, maar het gevoel/uiterlijk moet kloppen. De Squale heb ik ook naar zitten kijken. Die vind ik ook erg mooi (zowel zwart als blauw, maar zwart geniet de voorkeur). Qua prijs zit deze echter boven mijn grens. Zeker wanneer er ook nog bijkomende (douane) kosten bijkomen. Zou je dan zeggen dat ik beter even een maandje of 2 door kan sparen en deze kopen ipv de Steinhart? Het leuke van de Squale vind ik, t.o.v. de Steinhart, is dat deze ook een mooie historie heeft.
@Oystein: helaas heb ik niet de pre-order kunnen bemachtigen. De horloges van Lorier vind ik ook prachtig inderdaad. Is wel wat netter dan stoer. Op zich spreken deze horloges mij ook zeker aan. Over de modellen van Scurfa ben ik er nog niet helemaal uit.
2 maandjes is zo voorbij joh en dan kun je van de zomer lekker shinen.
Misschien wil @HanDavinci de zijne wel verkopen, die draagt hem toch niet meer geloof ik.
Dan heb je ook gelijk de allertofste en een unieke.
Je kunt hem voor zover ik weet alleen maar bij Gnomon bestellen. Dan ligt ie wel 3 dagen later op de deurmat nadat je via een betaallink van DHL ongeveer 35 Euro invoerkosten hebt betaald.