De Tudor 41 mm viel inderdaad vrij groot. De Tissot van mij is 42mm (is er ook kleiner) maar draagt veel kleiner dan de Tudor. Hier een foto van de Tudor als vergelijk.
Zijn deze horloges ‘de droom’? Nee, maar je komt wel gewoon goed voor de dag met een oprecht leuk horloge. Als je ze op een mooi bandje zet en de rest van het budget in je Tudor spaarpotje stopt ben je wel meteen dik over een derde op weg.
Nog een alternatief: de Grand Seiko SBGX261 of 263 zijn voor 1850 euro uit Japan te importeren, en er zijn aanbieders op Chrono die ze binnen een week op je mat laten ploffen.
Ik heb de 265.
Overigens:
Blauw pak betekent in mijn beleving zwarte schoenen, zwarte riem, zwarte horlogeband en een champagne of lichte wijzerplaat. Ik zou blauwe banden vermijden.
Helemaal niet gek toch? Schijnt een reissue van een model uit 1948 te zijn en schijnt door Citizen gemaakt te worden, maar ik weet niet of dat laatste op meer gebaseerd is dan alleen het feit dat er een Miyota quartz uurwerkje in tikt. Ook in andere kleurstellingen erg goed te doen: