Advies mooi horloge bruiloft beste maat

Hoi allemaal,

Ik heb dringend advies nodig :sweat_smile:
In Mei heb ik een bruiloft van mijn beste maat, een belangrijke dag heeft een mooi horloge nodig.
Nu is mijn verzameling pas net begonnen, en heb ik nog niet iets passends.

Mijn outfit is een net blauw pak, met daaronder een wit overhemd. Dus ik dacht meteen aan een horloge waar ik echt fan van ben, namelijk de 39mm Tuder 1926 M91550-0005. En dan het liefst op een blauw leren band.


Best wel een dingetje natuurlijk, en ook boven op het moment boven mijn budget.
Helaas zoek ik al een tijdje, en ben ik er nog geen tegengekomen in het blauw dus vandaar dat ik waarschijnlijk opzoek moet gaan naar een alternatief.

Hebben jullie advies voor mooi alternatief, een klasse lager in budget dan de Tuder. Het hoeft niet nieuw, wel in een mooie staat.

Alvast bedankt! :yum:

8 likes

Ik ben bang dat Tuder nep is, wellicht beter kijken naar Tudor? algemene sentiment is geen horloges te dragen bij een bruiloft, maar dat is 20e eeuw etiquette wellicht

6 likes

Leuk om mee te denken, kun je ons op weg helpen met wat meer info?

Welk bedrag in euros wil je uitgeven? Wat vind je belangrijk aan een horloge? Welke diameter mag de case zijn? Moet het een bekend merk zijn of mag het een microbrand zijn? Wel categorie horloge wil je? Waar knap je af op een horloge?

2 likes

Mag het goud zijn? Mag het vintage zijn?

2 likes

Ik denk dat je beter geen horloge kunt dragen die dag, of iets wat al in je collectie zit.
Je wil toch niet dat je op die belangrijke dag afgeleid bent.

6 likes

https://www.horlogeforum.nl/t/het-grote-dress-watch-topic/323127/548

Hier staat meer dan genoeg in voor welke bruiloft dan ook.

3 likes

Een passende Seiko Presage cocktail?



15 likes

Leuk horloge die Tudor 1926. Ik heb hem zelf in 41 mm gehad. Misschien is een Tissot Chemin les Tourrelles een leuk en goedkoper alternatief.

Ik heb zelf deze in het blauw maar er zijn meer kleuren verkrijgbaar.

9 likes

wat dacht je van een Hamilton?

Dit zou ook mijn suggestie zijn. De blauwe ‘Blue Moon’ of de ‘Skydiving’ (een internetplaatje dat ik vond, naar het eruitziet ook op een bruiloft als bewijs dat het kan :grin:):

3 likes

Haha je hebt helemaal gelijk, op de een of andere manier heeft de autocorrect er steeds Tuder ipv Tudor van gemaakt :sweat_smile:
En nog erger, heb het zelf niet eens door gehad

1 like

Wat is je budget eigenlijk?

2 likes

Ja, zoals de Tudor. Ik ben fan van wat rustigere horloges, ik merk dat 40mm me meestal goed past, ligt natuurlijk ook wel aan het horloge. En microbrands zijn wat mij betreft net zo mooi, het gaat mij vooral om de klik met een horloge of het merk.
Het budget gaat tot rond de 800 euro.

Die Tissot is ook heel mooi!
Hoe beviel de Tudor 1926 in 41mm? Ik moet hem zelf nog een keer om de pols proberen hoor. Het lijkt me dat hij wat groot om de pols oogt.
Maar dat zal een kwestie van uitproberen worden.

En iets zoals een Meistersinger bijvoorbeeld?

3 likes

Heel tof, en ik ben ook zeker fan van Meistersinger. Zelf heb ik een Pangea Day Date die ik ontzettend graag om heb.
Maar omdat de collectie nog startende is zoek ik niet een tweede Meistersinger.

1 like

Dan is tudor geen optie. Maar voor 800 is er veel leuks , zeker pre-owned, te krijgen
Een oris classic date is een mooie optie voor jouw budget.

Oris Classic
€ 711

Bij yema kan je mooie items vinden

Ook een Frédérique constant met de kop eraf kan mooi zijn

Tissot prx powermatic

1 like

Ah dan heb ik niks gezegd! De Pangea is een mooi horloge. Veel succes met de zoektocht én het uitbreiden van de collectie.

Mooie gebeurtenis om daar een horloge aan te koppelen overigens :wink:

1 like

Zie net dat je van Bauhaus stijl houdt.
Een Max- bill of iets anders van junghans misschien

1 like