advies nieuwe horloge

hallo,

Eigenlijk nooit een horloge omgehad, alleen een polar die ik ook voor de tijd gebruik.

nu wil ik een degelijk horloge, en heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.

voorkeur:
metalen band , niet te groot (heb maar dunne polsen, met een schuifmaat meet ik 55mm), eenvoudig, een datum is al niet nodig.
mechanisch ( weet niet of dit beter is als kwarts, maar vind t wel iets interessants hebben) ik heb ook gezien dat mechanisch op het forum de voorkeur heeft,en dat een automaat/handwinder een eindeloze discussie is (50/50)

merken als hilfiger en casio wil ik niet,
budget: rond de 500 euro, (te weinig voor een rolex te veel om een miskoop te hebben)

Een van de weinige die ik vond die in de richting komt is de tissot t-tempo met zwarte wijzerplaat.
maar heb geen idee of dit een goede is (prijs/kwaliteit)

Door dat ik er geen verstand van heb gaat 2e hands niet gebeuren, de kans op een klein chineesje is me te groot.

Wie kan en wil me de goede kant insturen, of een paar sites laten weten waar ik
het meeste informatie kan halen.
internet staat nl vol met merken en modelen waar ik nog nooit van gehoord heb.

alvast dank

Check eerst chrono24.com om je smaak te bepalen.

Verder, lees het forum, momenteel loopt er een draadje van iemand die ook max 500 euro wil besteden:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,293636

Succes met kiezen.

Mechanisch is niet beter als quartz, maar het heeft zoals je zegt wel iets, een mechanish horloge is gewoon een mooi stukje techniek, ik blijf het prachtig vinden dat al die radartjes in samenwerking met een veer en een paar wijzers de tijd kunnen bijhouden en aangeven. Bij een quartz is dat vanzelfsprekender want dat is eigenlijk een soort van mini computertje om de pols, ook dit heeft natuurlijk zijn voordelen!

Maar het is nu te moeilijk om je te helpen, want wat voor horloge zoek je, moet hij sportief zijn? Gebruik je hem tijdens het werk, en wat voor werk doe je? Moet hij passen bij vrije tijds kleding of bij een pak (hier houden mensen ook rekening mee, ik allang niet meer trouwens).

Zijn er al bepaalde merken die je aanspreken? Wil je een rond rechthoekig of vierkant horloge? Wat is een klein Chineesje?

Ben je berijd elke morgen het horloge op te winden of ben je daar te vergeetachtig voor? dan is een automaat natuurlijk de beste keuze.

Hahaha ik denk dat met dat kleine chineesje bedoeld wordt een goedkoop miljard-in-een-dozijn uurwerkje , zo’n horloge wat je op de markt koopt voor 5 euro.
Ik denk dat je dat ermee bedoelt.

Overigens kun je daar vaak enorm mee zwijnen! die dingen lopen vaak heel goed, en lang. Tja het materiaal en de constructie of het bandje laat het op gegeven moment afweten.

Maar aan de andere kant, 500 euro voor een eenvoudig horloge?..
Ik vind het nogal een budget!
Vooral als je erbij zegt dat dat is om een miskoop te voorkomen. Kwalitatief bedoel je daarmee neem ik aan.

Daar hoef je echt geen 500 voor uit te geven hoor. Vraag hier maar 's rond wat mensen zoal dragen voor horloges. Een kwalitatief kneitergoed horloge heb je al voor dik onder de 200. Sowieso Seiko. Andere merken vast ook wel.
Zoals Ace Ventura al zei: Snoop around !

bedankt,
chrono24 had ik nog niet gevonden,

met werk dragen zal geen suces zijn, werk met metaal en horloges zijn zo bekrast,

met die chineesjes bedoel ik, namaak

heb er al een paar leuke gezien, binnen kort naar de juweliers om te kijken
ik wil ze passen voor ik ze koop dus is internet geen optie.
kijken en ergens anders kopen doe ik niet aan.

als ik er 1 heb zal ik het jullie laten weten.

groet

Kijk eens op http://www.steinhartwatches.de/

Dat zijn kwalitatief uitstekende horloges. Met jouw budget valt er wat te kiezen.

N.B. er zijn personen op dit forum die de duikhorloges van Steinhart teveel Rolex kloon vinden. Imitatie of hommage, daar zijn al wat discussies over gevoerd. Ik hou het op hommage :stuck_out_tongue:

Voor 500 is er een hoop te kiezen. Maar zoals floris al zei, vooral de stijl zou wel handig zijn.

leroni Schreef:

bedankt,
chrono24 had ik nog niet gevonden,

met werk dragen zal geen suces zijn, werk met
metaal en horloges zijn zo bekrast,

met die chineesjes bedoel ik, namaak

heb er al een paar leuke gezien, binnen kort naar
de juweliers om te kijken
ik wil ze passen voor ik ze koop dus is internet
geen optie.
kijken en ergens anders kopen doe ik niet aan.

als ik er 1 heb zal ik het jullie laten weten.

groet

Je zou hier op het forum ook kunnen kopen, ik heb nog nooit gehoord dat hier mensen zijn opgelicht oid, voordeel van 2dehands is dat je met je budget van 500 euro mogelijk meer horloge hebt voor je geld(ik koop ze tegenwoordig ook 2dehands, de laatste ziet er op 1 mini polijstplekje op de kroon helemaal perfect uit), ik kan je zoizo seiko’s aanbevelen, maar dan wel de automaten, en de leuke koop je dan vaak wel via internet, kijk een keer op monsterwatches.nl die man zit ook op dit forum, passen zou moeten kunnen want hij staat ook op beursen.

horloge platform kan je ook kijken, die verkoop Archimede, dat is ook een leuk merk, ja verder zijn er zoveel merken en zoveel modellen…pffff…succes!

Met zo’n brede vraag is het beste advies: ga passen bij een aantal juweliers.
Kijk in die prijsklasse eens bij Seiko en Citizen, altijd goed.

Of als je wat avontuurlijker bent voor een mechanische klok, kijk dan ook eens naar de Russische klokken, praktisch onverwoestbaar en leuke prijzen.

Bijvoorbeeld een Poljot Aviator. http://www.poljot24.de.

leroni Schreef:

Een van de weinige die ik vond die in de richting
komt is de tissot t-tempo met zwarte wijzerplaat.

Dat moet dan ongeveer zoiets zijn dus wat hij zoekt, qua stijl dus: