Advies nodig aanschaf Rolex 1601 of 1603

Hoi Allemaal,

Ik wil mijn collectie graag uitbreiden met een vintage Rolex. Na lang zoeken en kijken denk ik dat het een Rolex 1601 of 1603 gaat worden (ik wil namelijk niet kleiner dan 36mm gaan). Ik wil dan of voor een lichte wijzerplaat gaan of helemaal zwart. De kast en band wil ik gewoon staal of staal/witgoud (de 1601). Qua band wil ik er een lederen band opzetten. Wat zou jullie advies zijn? En wat zijn gangbare prijzen. Op chrono lopen ze nogal alleen.

Momenteel ongeveer:

  • flink gebruikt 2 - 2.5k
  • redelijke staat 2.5 - 3.5k
  • mint 3.5k +

Post je potentiele aankopen hier en men werpt er een blik op. Succes!

Tip: vraag online verkoper altijd om een video via de app :+1:

4 likes

Bv zo ietsā€¦

https://www.chrono24.com/nl/rolex/datejust-36-light-grey-dial--id9080634.htm?SETLANG=nl_NL&SETCURR=EUR

Doos en papieren betekent minimaal 500,= extra :sunglasses:

2 likes

1603 is wat soberder/stoerder, 1601 is wat meer blingbling. Ik heb de 1601, zilveren plaat, meestal aan lichtblauw of donkerbruin leer. 1603 was ik net zo blij mee geweest, maar je moet een keer kiezen - of en/en natuurlijk. :slight_smile: Goed/recent onderhouden, maar wel (netjes) gepolijste, exemplaren zijn onder de 3K te vinden als je even Googlet op Uhrenfreund. :+1: Vaak zit daar de (ook opnieuw gepolijste) Jubilee nog bij; de mijne is vrijwel slijtage-loos, maar wel kort. Voor mij geen probleem, maar informeer er naar!

3 likes

Ik weet nog wel een 16030 te koop.

Bij W&V?

1 like

Ja

1 like

Hier nog iemand die zoekende is. Vrijdag bij AVW de 1601 en 16030 beide omgehad en beide eigenlijk wel heel mooi. Afgezien van de folded band op de 1601, dan is die solid toch echt wel mooier. Beide met lichte plaat en de 1601 was 3950 en de 16030 was 3850 eurootjes. De fluted bezel vind ik persoonlijk wel iets mooier.

Blauwe plaat lijkt me ook schitterend. Lastigā€¦

#firstworldproblems

2 likes

Kwam me al bekend voor :innocent:

Van jou?
Staat ie ook in het blauwe gedeelte??

Ik gun het AVW van harte, maar ze zijn wel echt aan de prijs. Oude datejust is een hoop bende van te koop dus als je geen risico wilt lopen ben je daar op zich wel aan het goede adres.

Die 16030 heb ik in mei ook al naar staan kijken bij WenV. Verbaast me eerlijk gezegd dat hij er nog staat. Niks mis mee en zeker een nette prijs.

2 likes

Nee, niet van mij, maar heb ook bij W&V staan kijkenā€¦

Hij is wel van een medewerker daar geloof ikā€¦

2 likes

Ziet er niet verkeerd uit! Misschien even tripje Alkmaar doenā€¦

1 like

Een van die medewerkers lijkt zelf wat in Rolex te doen en een stukje vitrine daarvoor te gebruiken. Eerder een Submariner zo gekocht. ā€˜In consignatieā€™, bleek ook van die betreffende medewerker te zijn. Je krijgt geen W&V garantie. Ik neem aan verder wel betrouwbaar. Blijft een horlogemaker die hem verkoopt, maar is in feite particuliere verkoop.

1 like

Mijn tip is om er altijd 1 te kopen met jubilee.

Voor je restwaarde wel zo lekker. Los een jubilee kopen is daarnaast bijna altijd duurder dan een exemplaar waar al een jubilee band aan zit.

Daarnaast wil je hem zelf op den duur ook op die jubilee dragen (ik spreek uit evaring).

Groetjes van mijn 1603

9 likes

:point_up:ļø moi

1 like