Hallo Forumleden,
dus iemand misschien herinnert dat, enkele week geleden, ik twee souvenirs vanuit Japan meegenomen heb: de SARB035 en de SARB065.
Nou de SARB035 vind ik een geweldige klok voor alle dagen en ik draag het met veel plezier: het heeft de perfecte maat, stijlvol en toch discreet, de Cocktail time is ook zo mooi maar, voor sommige reden, ik heb een paar keer gedragen op een perlon bandje maar ik ben niet echt gek op…misschien het 40mm wit plaatje ziet er nog groot uit op mijn kleine pols, of misschien de echte bedoeling was om alleen een witte dresser te kopen in plaats van twee, maar toen de Cocktail Time was “too good (or too pretty) to pass on”
Nu dat is nog nieuw met de plastiek op de glasbodem en zijn ongedragen bandje denk ik aan het te verkopen, maar ik vrees dat ik zal spijt van krijgen als ik het doe want hij is zo’n iconische stuk…ik ben geen echte horlogeflipper en meestal ik hou graag mijn horloges…ik zou graag een mening hebben van de andere Cocktail Time eigenaars van de Forum (en niet)…flippen of houden?
Ik doe zelden iets weg, dus mijn primaire instinct zegt houden.
Je kan hem altijd nog weg doen. Een andere optie is ervoor vragen wat jij ervoor betaald hebt. Dan kijken of je die prijs terug krijgt. Als je hem dan verkoopt heb je er in ieder geval geen verlies op geleden.
Hou hem nog even in de kist. En elke dag dat je een ander horloge uitkiest om te dragen, kun je je prachtige icoon zien liggen. Pak hem even op, laat het licht over de wijzerplaat spelen, zie hoe de secondenwijzer begint te tikken, en leg hem weer terug. Dat is toch ook gewoon genieten?
Ik ben zelf zeer tevreden met mijn Cocktail en draag hem graag in dressy occasions. Telkens als ik hem omdoe ‘pakt’ hij weer. Maar in jouw geval durf ik het niet te zeggen omdat je er ook een andere witte dresser naast hebt. Wegdoen kan altijd nog, hij behoud zijn waarde wel, maar kijk nog eens goed naar die prachtige sunburst dial met lichtblauwe gloed en die fantastische blauwe secondewijzer … ik zou 'm houden
Ik vind de Cocktail een van de mooiste dressers die Seiko op dit moment maakt. Maar de 035 is net wat minder formeel en wat ‘sportiever’. Die zou ik dus in praktijk ook (veel) meer dragen. Maar ja, om dan die fraai Cocktail weg te doen… Tja. Ben zelf ook helemaal geen flipperaar. Misschien toch nog even houden? Als je 'm gewoon netjes houdt, schrijf je er volgens mij heel weinig op af. Succes met je keuze!
Ik zeg, in tegenstelling tot de meesten hier, weg doen!
Ik ben denk ik wat minimalistischer ingesteld dan de meesten hier maar waarom zou je iets houden als je het toch niet draagt? Ik vind het zelf zonde om die manier spullen te laten liggen weg ‘rotten’, verkoop hem en boek een weekendje weg met je meisje, is veel leuker joh ;).
Heb hem ook in de handen gehad, prachtig horloge maar gewoon niets voor mijn pols, te wit, te dress, te sierlijk haast. Hoe mooi ook, ik moet toch een beetje het gevoel hebben dat een klok bij me past. En ik flip zonder enige spijt als dat niet zo is.
Houden, in een kistje leggen en er over een jaar nog een keer goed over nadenken. Het is nl niet zo dat het om een gi-gan-tisch aanschaf bedrag gaat en dan zijn sommige dingen ook gewoon mooi “voor de heb”.
Dit is een belangrijke punt. Het bedrag van de eventueel verkoop zou zijn 10% (give or take) van het bedrag van een van de volgende aanschaffen die ik in de kijker heb. Dus geen echte grote verschil.
Terwijl bedankt iedereen voor jullie eerlijke meningen
10% is toch weer … 10%. Ik zou zelf de Cocktail verkopen. Je hebt met de Sarb een allround souvenir die je altijd en overal bij kan dragen en jou waarschijnlijk overleefd. Het nut van een 2e, vrijwel identiek, souvenir/aandenken zie ik dan niet zo het nut van in. Plus die 10% gewoon lekker in je potje doen en tot die tijd lekker je Sarb dragen zodat je die nog meer gaat waarderen.