Dat lijkt me nog wel mee te vallen, voor zover het op die foto te zien is. Ik zou eerst eens proberen zelf wegpoetsen met Cape Cod doekjes - het gaat er sowieso van opknappen, daarna komt het neer op hoe erg je de overblijvende gebruiksporen vindt.
Die band is geborsteld, je moet het zelf doen met een schuurspons, kan niks mis gaan.
Dat is enkel voor gepolijste delen
Is niet zo slim op een geborsteld oppervlak
Ha, was die geborsteld. Niet te zien op die foto.
Nee die foto lijkt te zijn gemaakt met een aardpeer
Mocht je zelf niet aan de bak willen met een schuurspons:
Dik Wakker in Emmeloord.
Als je van je horloge houdt, en hem toch niet weg doet, waarom bazelen we hier dan over zoiets irrelevants als restwaarde?
Opknappen kost wat het kost.
De relatie tussen batterijen vervangen en een bracelet opnieuw laten borstelen ontgaat me, en omdat je ‘ontdekt’ hebt dat S+C duurder is dan een andere juwelier wil je niets meer met ze te maken hebben?
Weird flex want advies kost niets.
Snap m. Het mag niets kosten…
Tsja.
Mensen hebben gewoon een hekel aan het idee dat ze ergens teveel voor betalen.
Dat niet maar ik geef eerlijk toe dat ik een serieus slechte fotograaf ben!
Update: Besloten zelf geen risico te nemen aangezien het mijn eerste ‘grotemensen’ horloge is van 20 jaar geleden. Heb hem bij de juwelier gedropt en voor tussen de 60 en 70 wordt het netjes gemaakt. Ondertussen heb ik de F1 op zwart leer gezet en dat bevalt ook erg goed. Kreeg conplimenten van de juwelier dat ik voor aftermarket leer ben gegaan ipv het rubber waar ze origineel ook op geleverd werden
Het mag zeker wel wat kosten maar om de paar jaar 200+ betalen voor een batterijwissel terwijl het voor dezelfde kwaliteit voor minder dan een kwart kan? Dan doe dat toch zelf ook liever en zou je je genaaid voelen? Tenzij je je reet afveegt met 100 euro biljetten natuurlijk. Kan je dan ook wel advies geven
Page is veel zachter en comfortabeler.
Batterij is gewisseld en op waterdichtheid getest. Meer was niet nodig. Dat hoeft dus geen 6 weken te duren en zeker geen 200 piek. Het is niet alsof ik op de markt voor 5 piek de batterij heb laten wisselen. Deze dealer was vele malen beter benaderbaar. Veel gezelliger en meedenkend. Werd behandeld als een persoon en niet als een low end klant die alleen maar lastig was.
Dat is toch jouw eigen keuze?
En die prijs heeft toch geen enkele invloed op hun advies over een bracelet?
En het bedrag van de batterijenwissel wetende begrijp ik niet dat je 200 euro voor een nieuwe bracelet te duur vindt! Die bracelet wordt er na twintig jaar niet beter op BTW.
Dat betaalde je voorheen voor een batterijtje.
Ik laat mn batterijen trouwens wisselen voor €5,-, en ja het zijn goede batterijen. Nee geen WR test want vintage quartz.
Leuk horloge trouwens!
Bij die van MAX €50 neem ik aan dat ze ook de pakking wisselen en een nieuwe waterdichtheid testje doen hè.
Er is ook echt een waterdichtheidstest gedaan ja. En die was goed. Bij S&C is in al die jaren ook maar 1 keer de pakkingen vervangen.
Ik ben heel tevreden met hoe de uitkomst is. De band ziet er weer als nieuw uit en de kosten waren 45 euro. Kreeg zelfs een compliment dat mijn band er nog verder zo goed uit zag. Enorm weinig rek. Zal misschien komen omdat ik ervan houd om mijn horloge een beetje los te dragen en dat hij dus minder snel uitgerekt raakt ofzo.
En zo komt het allemaal, op een betaalbare manier ook nog, weer goed!
Veel hernieuwd draagplezier!