Brodie
20 maart 2025 om 10:03
1
Heb je een vintage horloge liggen dat een opfrisbeurt nodig heeft. Laat het gerust weten.
Ik ben op zoek naar modellen die ik volledig handmatig kan opfrissen. Een brush, gepolijst, en gerust met een goed gebruikt uiterlijk.
Hier wat voorbeelden die ik de afgelopen tijd heb opgefrist
Ja… van het een komt het ander. Toegegeven, dit is niet de eerste 0634 die ik onder handen neem. Maar verdorie, wat is deze goed gelukt. Voor Cees @Waalke in dit geval. En Cees is het zo gegunt.
We hebben het over een Seiko LC 0634 - 5019.
Ook wel ‘Isaac Hayes’ genoemd… Ik heb het al eerder gezegd in een ander topic, maar deze ‘blocky’ was dus duurder dan een Speedmaster. Dat lees je goed.
[0634-5019]
Een aantal van jullie kennen deze. Een icoon en de allereerste digitale chronograaf ter we…
[cffe28fdf44b62f776b6a7827e55ddd2]
Het begon een aantal jaren geleden. Ik zag dit onderstaande model op internet voorbijkomen en was verkocht, deelde dit met @lassale en @Climholland en zocht vaak naar een te koop staand exemplaar. Tevergeefs. Vaak was de band verwijderd, de kast totaal verziekt of de wijzerplaat onherstelbaar beschadigd. Op zekere dag kreeg ik een foto van ons aller Clim ( die wist van mijn zoektocht) waarbij hij quasinonchalant zijn nieuwe vondst toonde. Wel alle balansbrugge…
Je vraagt je misschien af waarom het woord ‘restoratie’ tussen aanhalingstekens staat. Welnu, het uurwerk werkte gewoon echt goed. Dus daar mocht een marterharen penseel overheen en een blaasbalgje. Niet spannend.
Ik heb ooit al eens een Seiko 0634 opgeknapt. Dat was een heerlijk klusje met een bevredigend eindresultaat.
Dat specifieke model was de 0634-5019, het allereerste digitale chronograaf horloge ter wereld en in aanschaf duurder dan een Speedmaster. We spreken 1976. Kijk even naar de…
Laat het me weten!
Alvast bedankt!
15 likes