Zoals eerder vermeld in het voorstel topic ben ik zeer geïnteresseerd in een Seiko Prospex, of een Seiko Presage Cocktail. Nu heb ik per definitie voorkeur voor een duiker.
Mijn oog is gevallen op de Tissot Seastar 1000 Powermatic 80 (de 43mm versie).
Iemand ervaring met de Tissot? Kan er weinig van vinden op het forum, of ik moet niet goed gezocht hebben
Hoor graag jullie mening en de eventuele verschillen.
Heb een niet al te grote pols, smal zelfs. Omtrekt weet ik niet. Draag nu een festina met een kast van 45mm. Moet zeggen dat het “fors” is, maar voor mij niet storend…
Eerlijk gezegd ben ik niet erg te spreken over de kwaliteit. Ik heb er 2 gehad.
Bij de zwarte was de kroon afgebroken binnen 1 week na aankoop. ( Keurig onder garantie )
Ook een oranje gehad, deze kon na 1.5 jaar terug naar Tissot voor een volledige revisie ( kosteloos onder garantie )
Desondanks twijfel ik om weer te kiezen voor een Tissot. Een Festina bevalt mij veel en veel beter:
Waarom eigenlijk? Is dat omdat je misplaatste noties hebt van wat mannelijk is? Of koppel je in je hoofd de stevigheid van een horloge aan dat soort ontwerpen? Of ga je daadwerkelijk duiken? Ik ben nieuwsgierig. Dit is een veilige plek om te antwoorden.
Ik zou zeggen koop iets wat bij je stijl past. En als je erfstukken van ringen niet bij je stijl passen, doe die dan ook gewoon af. Zelf vind ik gouden duikhorloges vaak belachelijk, waarbij een 40mm gouden Yachtmaster met zwarte bezel wel cool is.
Wat me bij de hoofdvraag brengt: wat is je budget?
Dat denk ik ook. Maar ga vooral passen!
Kijk of het bij je stijl past, koop vooral ook iets wat niet over je pols heen hangt, en kijk ook wat je comfortabel vind.
Probeer in dat kader ook eens een gewoon sporthorloge zoals de Tissot gentleman of de Seiko Presage classic, en inderdaad zo’n cocktail time dressertje, en voel gewoon eens wat je daar bij ervaart voordat je iets koopt.
Je hebt nu een chronograaf… Kijk anders ook even naar de 39mm Seiko Speedtimer. Die zijn cool, en al een stuk knapper van maat.