Advies Omega Aqua Terra

Wie kan mij adviseren?

Ik overweeg een Omega AT aan te schaffen. Alleen ben ik er nog niet over uit welke afmeting ik moet nemen. Ik twijfel tussen de 39,2mm en de 42mm versie. Ik heb niet van die brede polsen, maar ben wel horloges van ongeveer 42mm gewend. Beide heb ik ze gepast, maar ben er nog niet uit. Wel heb ik gelezen dat de beide varianten groter ogen dan ze werkelijk zijn.

Wat is jullie ervaring?

Ook ik draag gewoonljk 42mm en groter.

De 39,2mm aqua terra is tot nog toe het kleinste horloge dat ik al ooit gedragen heb dat goed oogde op mijn dikke pols. Oogde groter dan mijn Rolex milgauss (40mm) bvb. Zeker te doen dus.
Maar momenteel heb ik een groter model (de 007 ‘limited’ edition) en dat oogt toch nog beter. Ik zou voor deze gaan wanneer je het gewoon bent.

Heel persoonlijk natuurlijk.
Mijn vrouw had de 39mm en vond ik te klein als ik vergeleek met Sub of PO.

Zelf de 41,5mm gehad maar al snel spijt dat ik de 38,5mm niet gekocht had. Dit had vooral te maken met dat het horloge vrij dik is, 13mm uit mijn hoofd. Verder blijft het natuurlijk erg persoonlijk en ligt het er ook aan of je een platte of ronde pols hebt. Succes met je keuze.

Nog een keer passen ???

Wat is de omtrek? Ik heb zelf 16,5/17cm polsen en had een 41,5 AT. Stond prima vond ik.

Horloges zijn zelden te klein, met 39,2mm heb je een passende en klassieke maat imho.

1 like

De AT draagt groter dan je zou verwachten.

Ik had de 38,5mm versie en deze paste goed (ondanks mijn voorkeur voor grotere horloges).

Ik heb een 39,2, pols 17,5 vrij plat. Ik vind hem ideaal. Draagt ook groter…
De XL vond ik te groot.

Passen geeft toch de meeste zekerheid. Ik let tegenwoordig meer op de lug-2lug afstand, gevolgd door de hoogte. Voor mij bepaald dat het echte formaat en comfort, aangevuld met de vorm van de lugs (naar beneden gebogen scheelt veel) en het gewicht. Volgens mij met jouw pols zouden beide formaten passen, ik denk vooral dat je moet kijken naar jouw voorkeur.

Als je 'm kunt hebben, zou ik lekker voor de grotere variant gaan. Net wat stoerder en wat meer wrist presence. En dit horloge mag natuurlijk gezien worden! Mij gaan kleinere horloges uiteindelijk toch altijd storen.

1 like

Dank allemaal voor de reacties. Nog een keer passen is idd een optie. Wat ik mezelf nog bedenk is dat ik in de winter er wellicht een leren band aan wil bevestigen. Wellicht is met mijn polsen de 39,2 dan wat mooier aangezien je dan meer band ziet.

Is dat een 39,2mm?

Voor sommigen n No go, maar ik kan komen aan… Zeg maar voor weinig n horloge wat er wel erg op lijkt. Daarna heb ik wat langer, rustig, dagelijks dragen, op m’n gemak soort v kunnen uitproberen of n model iets voor me Is.

Over welke model heb je het nu? De oude modellen: 39.2 en 42.0mm of de nieuwe van 38.5 en 41.5mm?
Heb ze allemaal gehad en heb nu nog de 41.5, er zit in ieder geval een groot verschil tussen hoe de oude en nieuwe dragen.
Van de oude zou ik altijd de 39.2 nemen, de 42.0 vind ik erg groot, ook om mijn pols van 19.5mm. Ze ogen groot, ook omdat ze zo plat zijn.
De nieuwe vind ik om de pols iets kleiner ogen. Ze zijn ook een stuk dikker door 't nieuwe uurwerk. Als je dan 16.5 polsen hebt, zou ik eerder voor de 38.5 kiezen. Een nadeel wel van die maar vind ik dat t net als de oude 42mm PO, een - in verhouding - dik klokje is. Bij platte polsen ziet dat n beetje vreemd uit.
Blijft moeilijk, succes! Hieronder nog 2 plaatjes van de 41.5 die ik nog heb.

Gr. Joep

1 like

Heb jij geen moeite om passende bandjes te vinden? :wink:

Yep!

Heb nog een ‘oude’ 39.2 mm liggen, bij interesse stuur maar PB

Leren bandjes wel inderdaad, die zijn vaak te kort; bij stalen kom ik meestal net uit als ik alle schakels erin laat :grin: