Advies Oris XXL Chrono band + watchbox ervaring

Goedemiddag,

Na lang zoeken, bugetwijzigingen en bedenkingen heb ik vandaag een Oris XXL Chrono laten reserveren:

De bruine band was even wennen maar op zich niet verkeerd. Wat is jullie advies voor een andere band ? Ik heb een aantal foto’s gezien met zwarte band welke niet echt indruk hebben gemaakt. Ook de stalen band van Oris zelf ben ik niet laaiend over. Hebben jullie foto’s of advies ?

Het horologe kwam ik ook tegen op watchbox.be
http://www.watchbox.be/viewProduct.php?id=86
, met ref. 675 7515 41 61LS, weet iemand het verschil tussen deze en 675 7515 40 61LS ? Voor zover ik aan de foto’s kan zien verschilt het “afdekplaatje” , bij de 4061 is deze rood en bij de 4161 metaalkleurig. Hebben jullie ervaring met watchbox ?

is dit een nep croco band ? ik vind hem niet mooi, de leur wel, misschien kun je eenm buffalo band in deze kleur erop zetten. Verder wel een mooi horloge, mooie wzijerplaat.

Joep, met bruine band vin’k hem er goed uitzien. Zou het lekker zo laten, ook mooi met dat witte stiksel.

En heb geen ervaring met Waatchbox, maar ik denk dat je met afdekplaatje de rotor bedoeld? Bij Oris is deze rood en op Watchbox, zoals jezelf al aangaf, gewoon staal. Nogmaals, ben geen Oris kenner noch heb ik ervaring met Watchbox.

Stiksel en de sluiting vind ik zelf mooi (en handig). Ik vroeg me enkel af of mensen hem met een mooie stalen band hebben voor de zomer, om zweeteffecten te voorkomen. De standaard metalen band (klik voor plaatje
http://www.oris.ch/images/watches/xxl/chrono/large/xxl_chrono_2.htm
) vind ik zo op de foto niet mooi.

Omtrent de ref. nrs, ik heb de vraag ook neergelegd bij Oris zelf, we zien het wel. De prijs op watchbox is goed te noemen in verhouding tot de juwelier, we zijn echter nog niet uitonderhandeld :wink: . Bedankt voor je rotoropmerking, ik doelde inderdaad op dit onderdeel.

Wat me wel bevreemd is het afwijkende typenummer op watchbox.be (op geen enkele site wordt dit nummer gebruikt) in combinatie met deze quote op de site van eugene van baal: “Oris is in staat om voor een aantrekkelijke prijs een erg mooi mechanisch horloge aan te bieden. Elk Oris horloge is te herkennen aan zijn rood gekeurde rotor, die via de glazen achterdeksel zichtbaar is.”.

Een erg fraai horloge

Hoi Joep,

ik weet niet hoeveel kortin Watchbox geeft, maar probeer anders eens bij Sayin Watches te kijken voor hoeveel je hem daar kan krijgen. Misschien dat je dan iets meer moet betalen maar dan weet je wel dat het vertrouwd en eeerlijke handel is, ook niet geheel onbelangrijk.

'Tis toch een behoorlijk aankoopbedrag lijkt me en als je dan wordt opgelicht oid voelt dat erg vervelend!! Dus ik zou liever op safe spelen, kijk anders ook eens bij de Ervaringen met Verkopers op dit forum. :slight_smile:

Bij watchbox is plots het ref. nr aangepast, het zal wel een foutje geweest zijn. De niet rode rotor geeft aan dat het horloge voor 2002 geproduceerd is. Morgen naar de juwelier, ik heb (met dank aan jullie) goede prijsinfo opgedaan om zo fatsoenlijk te kunnen onderhandelen. Persoonlijke service is me best wat waard, maar geen honderden euro’s op € 1500,-.

Voor een goede prijs heb ik het horloge kunnen krijgen bij de juwelier:

mooi hoor ! gefeliciteerd ermee!

Mooie grote klok.
Plezier er mee !

Meer foto’s op het andere forum: http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4585