Advies over 1603 DJ

Hallo allemaal,

Laatst uitgekomen bij iemand die zijn zilveren DJ van 1969 te koop heeft staan.
Paar berichtjes op en neer en zit wel snor om een keer te gaan kijken.

Verder ben ik benieuwd of er hier leden zijn met wat meer ervaring/dingen waar ik rekening moet houden bij aanschaf/dragen van een 1603.

Dingen die zo in gedachte komen waren:

-waterdichtheid
-plexiglas
-rek

Ben benieuwd of iemand nog een verhaal te delen heeft/mij in een goede richting kan sturen.

Uiteraard ook wat plaatjes:


3 likes

Tja…wat moet je ervan zeggen behalve “het is een mijnenveld en by the seller”, maar dat weet je hopelijk al.
In het verleden heb ik een DJ rond 1971 gehad, dus vergelijkbaar. In het dragen zijn deze oudere Rolexen echt heel licht, voelt soms zelfs een beetje goedkoop aan. Als je een knots verwacht is dit niet je ding.
Deze heeft zo’n engine turned bezel. De lume op de wijzers is niet overal meer netjes. De band kan ik zo niet beoordelen, daar moet je andere foto’s voor vragen om de evt. rek te laten zien.
Afhankelijk van de prijs blijven het natuurlijk mooie klassiekers.

1 like

Voornamelijk rek op de band is iets waarvan ik niet had verwacht dat rek ook echt rek betekende. Als je het horloge neerlegt kan de band best “flubberen” als je begrijpt wat ik bedoel. De Lume is er niet meer want dat gaat een x aantal jaar mee begreep ik. Vraag ook even of het uurwerk nog klopt. Kan zijn dat er in de loop der jaren iets aan het uurwerk gerepareerd is.

Maar goed, uiteindelijk valt en staat het er mee of jij dat horloge het waard vind :wink:

Zelf pas een DJ 16030 uit ‘81 gekocht. Dus dit waren de dingen wat ik opmerkte.

In ieder geval veel plezier met de zoektocht en de mogelijke koop!

Zoals gezegd: het blijft een klassiek prachtig horloge :wink:

1 like

Ik kan er zo op het zicht weinig zinnigs over zeggen alleen wel een mooie engine turned bezel, toch net weer wat anders dan de standaard fluted :muscle:

1 like

:slight_smile:
Dank voor jullie reacties.
Daar kan ik zeker wat mee, ik ga denk ik even kijken en bovenstaande vragen meenemen!

1 like

Kijk ook even goed naar de lugs, of ze nog scherp zijn. De foto’s zijn niet heel duidelijk maar de lugs lijken wel nog goed dik te zijn, alleen is niet te zien of de originele brushing er nog op zit, maar dat kan ook de lichtinval zijn.

1 like