Advies over echtheid en prijs TH

O.k., het eerste dat me opvalt is dat dit een 43mm Aquaracer is. Volgens mij heb jij nu een 41mm. De eerste vraag is dus: heb jij hier de pols voor? Want deze is natuurlijk toch echt effe groter en daar moet je wel de pols voor hebben. Anders ziet het er niet uit.

Verder, op het eerste gezicht, gaan er niet direct alarmbellen bij mij rinkelen. Maar, ik geef zeker geen garantie. Zoals gezegd, zijn neppers tegenwoordig soms nauwelijks van echt te onderscheiden. Idd de dealer waar het horloge is gekocht even contacten is een idee.

1 like

Ja, het is best een goede prijs, maar als particuliere verkoop niet uitzonderlijk laag.
Jaap moet er natuurlijk ook iets op verdienen, daar zou ik persoonlijk liever heen gaan ipv marktplaats.

3 likes

Eens!

Ja misschien heb je wel gelijk over de maat

2 likes

Ik heb er paar maanden geleden zo een verkocht in het blauw, full set als nieuw voor 1350 euro. dus zo buitensporig goedkoop is deze niet. maar genoeg mensen die een degelijk advies gegeven hebben lijkt me. Wellicht wil verkoper Eugene van Baal even op basis van bonnummer het serienummer controleren. gewoon even bellen.

Ja. Kopen! Gewoon doen! Kun je iets met dit advies?:grin:

1 like

Op tagheuerforums.com zitten er een paar die het kunnen zien aan de pip, gebruik van juiste pinnen in de band, bezel nummers en case back logo:

1 like

Ik heb de 43 mm uitvoering gehad met blauwe bezel.

Voor mijn pols 18,5 à 19 cm vond ik hem te groot. Door de hoekige vormen draagt hij ook vrij groot.

Een volgende keer ga ik voor de 41 mm.

Ik vind hem ook niet (te) goedkoop.

Ga lekker naar de tag h outlet in Roermond, vi nd eentje van je smaak en koop het met zekerheid, garantie en goede korting

Hoe liggen de prijzen daar ongeveer?

Vind hem niet eens heel goedkoop. 2020, TH schrijft sowieso af als een gek.

Zou niet verwachten dat die nep is, ziet er allemaal gewoon prima uit, serienummer komt overeen de hele zooi.

1 like

Als dit de 41mm is, is de twijfel over de maat naar mijn idee gegrond.

@DvdvTag Ik kan uiteraard niet in je portomonee kijken en weet niet wat je budget is maar ik zou voor deze hierboven gaan. In tegenstelling tot Maan van Marktplaats ken ik @SuperC van Ten2Two wel als betrouwbaar die geen fake verkoopt (dat wil niet zeggen dat die van Marktplaats nep is maar hij zal daarvoor opengemaakt moeten worden om dat te zien).

Daarnaast wil die van Marktplaats alleen verzenden als ik dat zo lees bij levering. Dat zou ik sowieso al niet doen bij een horloge en al helemaal niet bij dit bedrag!

Ik snap dat er gezegd wordt dat er info bij van Baal ingewonnen kan worden, die zeker wel betrouwbaar is. Maar ondertussen kan er al zoveel veranderd zijn aan en in het horloge dat je daar weinig aan hebt. Openmaken is wat er nodig is.

Prijs is niet uitzonderlijk laag, 43mm is flink dus zou eerst passen.
Is het oude model Aquaracer van 2020, marktconforme prijs.
Jaap van Ten2two is een aanrader!

Het is een outlet, daarom dus dat prijzen verschillen van dag tot dag, net als het aanbod.

Google op mcartherglen outlet Roermond, zoek de tag heurer winkel, en via whatsapp kun je contact maken op de huidige collectie en prijzen te zien. Weet dat als je lid bent van deze outlet club je extra privileges krijg en extra korting op outlet prijs. Verder weet ik uit eigen ervaring dat in de winkel persoonlijk ook nog wat te bespreken is op specifieke modellen. Succes

1 like

@DvdvTag ik zag je voorstel bericht hier op het forum ook, en mijn advies zou zijn; hou je tag heuer 41 mm quartz, en zoek langzaam naar een aanvulling. Deze 43mm automaat is geen upgrade t.o.v. jouw huidige en al helemaal geen once in a lifetime deal.

Daarbij; hier op het forum is het niet gek om advies te vragen (met foto’s, altijd gewenst) en zou ik niet perse bang zijn dat er voor je neus wordt gekaapt. We doen het uit hobby en niet uit winstoogmerk;)

Overigens; Het serienummer van de tag heuer op marktplaats komt overeen met de verkoopbon dus volgens mij zit het wel goed. Zou het alsnog niet doen, maar dat ter zeide.

1 like

Welke TH aquaracer zou wel een upgrade zijn dan of maakt het allemaal niet zoveel uit?

Dat maakt allemaal echt niet zoveel uit. Uiteraard in theoretische ‘specs’ wel, maar het gaat vooral om gevoel om de pols. Dus een Aquaracer zoals jij hem nu hebt voelt echt niet als een mindere tag Heuer dan een automaat. Ik zou dus eerder voor iets totaal anders kijken als aanvulling. Bijv. een ORIS, of Longines, of een fraaie Seiko.

Ik merk dat je nog erg zoekende bent. Mijn advies: maak even pas op de plaats, kijk rustig om je heen en ontdek wat jij mooi vindt. Iedereen hier heeft een andere mening. Maar het gaat om waar jij je prettig bij voelt en waar jij blij van wordt. Niets mis met inhoudelijke vragen. Maar laat je nou niet door anderen vertellen wat jij moet kopen. Neem de tijd, geniet van wat er allemaal te zien en lezen is en ontwikkel je eigen smaak en kennis. Veel plezier!

1 like

Bedankt voor je advies,ga inderdaad eerst maar een tijdje meelezen om wat kennis op te doen

2 likes