Advies over een Seiko Solar Prospex Padi Diver 200

Goeie middag ik ben op vakantie in Spanje thuis was ik al aan het zoeken naar een duikers klokje met name een Pepsi model voor op het stand , maar op de valreep niet geslaagd, Nu kwam ik dit horloge hier tegen seiko-solar-prospex-padi-divers-200-m-hybrid-arnold-watch-snj027p1
Om mijn pols 17 cm toont hij niet te groot en ik vind hem wel mooi, maar de verkoper , een aardige kerel waar ik eerder een Citizen bij gekocht heb , kon bij het zetten van de digitale tijd de knop niet los krijgen . We hebben afgesproken dat ik morgen terug kom hij ging het met een beetje olie soepel maken. Mijn vraag is dit ok ?

Groet Henk

2 likes

Zou voor mij een no go zijn.
Een nieuw horloge met kuren, nee dank je.

Voor mij: nee.

Lijkt mij niet!

Is waarschijnlijk door iemand te strak vastgedraaid. En dat kun je natuurlijk beter niet doen. Of een productiefout. Voor WR toch wel heel belangrijk: goed werkende en afsluitende schroefkronen. Dus zou 'm even overslaan.

Hij belt me net dat het knopje weer soepel los draait.

Nou ja, als je gewoon volle, internationale garantie krijgt, kun je 't er wel op gokken.

Dat zei de verkoper ook ,dat bij duikers de dichting sterker is van van een niet duik klokje ?

Ja moeilijk het gaat tenslotte over een nieuw klokje.

Nou ja, het is gewoon heel belangrijk dat ie goed dichtschroeft en helemaal afsluit. Daar moet je op kunnen rekenen, als je het water ingaat. Maar met volle garantie kun je het uitproberen. Lekt ie toch, dan merk je dat snel genoeg en kan ie terug, toch?

Ik ga er nog een nachtje over slapen en morgen bij hem langs, hij heeft nog andere duikers liggen. Bedankt mannen voor het mee denken.

Groetje Henk

Ja lijkt mij ook idd.

Ze kunnen soms vast zitten.
Dat lijkt mij geen probleem.
Ligt er ook aan hoe sterk de verkoper is.
Maar bij mij zitten ze ook wel eens vast.
En moet ik meer kracht zetten.
Denk dat het dus allemaal wel mee valt.

Ik heb hetzelfde gehad met een van mijn Arnies, kroon dichtgedraaid en kreeg hem met geen mogelijkheid meer los.
Van het ene op het andere moment lukte het weer en het probleem niet meer teruggezien.

Ok dat zei de beste man ook . Ik heb er niet echt een slecht gevoel bij , denk ik :thinking: :slightly_smiling_face:

1 like

er zijn net nieuwe versies van uitgekomen, ook een padi, misschien daar is naar kijken?

Ja, maar die zien er een stuk minder uit, vind ik in ieder geval. Deze eerste serie lijkt heel erg op de originele Arnie. Daar zou ik voor gaan.

Ja klopt heb ik gezien.

Welke bedoel jij ed ?

Ik heb hem al op gezocht ja idd is ook mooi.

Nieuw en mwah, vind ik…
image

En de eerste ‘reissue’, die ik dus veel geslaagder vind en die jij ook op het oog hebt…

En die dus duidelijk is afgeleid van de originele Arnie, uit de jaren '80. :muscle: :+1: :sunglasses: