Hi medeformleden, ik heb jullie advies nodig; ik ben een mooie Ulysse Nardin duiker tegengekomen, maar heb mijn twijfels over dit horloge of alles wel origineel is. De vraagprijs is €650.
Wat denken jullie ervan?
Hi medeformleden, ik heb jullie advies nodig; ik ben een mooie Ulysse Nardin duiker tegengekomen, maar heb mijn twijfels over dit horloge of alles wel origineel is. De vraagprijs is €650.
Wat denken jullie ervan?
Ik weet weinig van het merk, behalve dat het zeer vaak wordt vervalst en vrij chique afwerking heeft. Dit lijkt mij geen origineel.
Fake.
Net zoals 99% van alle UN horloges. Je moet al een expert zijn om in dat moeras iets te vinden wat de moeite waard is.
Eens met wat de rest zegt. Er zijn maar een paar Ulysee Nardin duikers, en dit is er geen van voor zover ik weet.
Daarbovenop.
UN gebruikte gewone
AS werkjes en wat Felsa. Naar mijn inziens de premium die de naam van het (huidige) merk vraagt niet waard.
Net zoals bv een Jaquet Droz die van budget duikers in de 70s naar haute-horlogerie en pièces d´art zijn gegaan.
Voor dat geld zoek je beter naar een van de echte duikmerken uit de 60s en 70s.
Denk Squale, Jenny (en phillips en alles carribean ), Nautilus, Scubapro etc.
Maar het uurwerk ziet er wel chique uit, toch?
Je hebt gelijk; toendertijd hadden de horloges een andere waarde dan nu omdat ze nu luxe horloges maken.
Bedankt medeforumleden, dit heeft mij geld bespaard!
Vind het vrij basic eigenlijk!
Waarschijnlijk zeg ik chique omdat het uurwerk een gouden kleur heeft. De caseback ziet er wel luxe uit met de opdruk erin.