Advies over eerste horlogeaankoop

Hier was ik eerst ook echt fan van maar inmiddels is dat veranderd.
Voornamelijk door;

  1. De dikte
    2.Die " lompe" schroeven :innocent:

Bij Cousins, de link die ik gaf.

Heb even wat opgezocht, ik ken de verkoper niet maar dit ziet eruit als een mooi horloge en voldoet aan je eisen als je wat afdingt :+1:

Ik ben dus 33,3% van de Bergeon klanten die Deniz noemt en zou je die tool wel echt aanraden, werkt superfijn! Denk dat Deniz een beetje tegen het oude Nokia probleem aan loopt: die Bergeon tool is zo goed en gaat niet kapot, dat het een one-off aankoop is! Dan doet Apple dat toch slimmer met hun vertragende software updates :wink:

2 likes

Zou je even willen laten als je die inzetjes hebt?
Al is alles nog wel perfect aan de tool die ik van jouw heb gekocht.

Ik kan in principe elk inzetje leveren (stift, vork van 1,2mm en vork van 3,0mm). Heb echter niets voorradig, maar heb al wel een mailtje gestuurd.

1 like

Ik heb nog niets nodig maar als je voorraad hebt vind ik het wel handig om een reserve vorkje te hebben.

1 like

De voorgestelde Hamilton Day-Date of Certina vind ik hele goede suggesties.
Of een tweede hands NOMOS Campus?

Iedereen die op z’n website over New York zegt “The name of the settlement may have changed” is voor mij OK. :slight_smile:

Dat is een mooi dress horloge, en aangezien er geen sekondenwijzer op zit is het voor mij OK dat het quartz is.

Toch zou ik de Certina DS-1 Powermatic 80 nemen. Met sector dial en lume net iets sportiever, net iets veelzijdiger (dan werkt prima als business casual - sport - dress horloge, en ik denk gewoon geiniger voor iemand van jouw leeftijd.

Ook die powermatic 80 / Hamilton H40 uurwerken zijn cool. In mijn ervaring zijn ze robuust, goed afgeregeld en maken ze de power-reserve gewoon ruimschoots waar.

1 like

Dat klopt, bij mij gaat het er zij het nipt wel over de 80 uur heen. Ik meen hem een keer op 84 uur te hebben gemeten.

Maar nu ik zie dat iedereen in het topic suggesties aan het doen is (Hamilton en Tissot zijn goede keuzes, Nomos is net te duur, vaak ook tweedehands nog) :

Seiko SARB03x serie. Gewoon van de Baai te scoren voor minder dan 300 Euro. Kun je een zwarte en een witte scoren voor overdag / diner.


Stowa Marine Klassik 40 Weiss. Voor 650 ballen te koop bij Stowa zelf.

Archimede Klassik 36, hetzij BiColor of regular. Er is ook een 39 met een iets drukkere rehaut, maar nog steeds een rustig horloge:

schwarz-dia

Casio Oceanus Solar OCW-S100. Voor zo’n 550 Euro te importeren bij Seiyajapan of van eBay, solojapan, voor zo’n 400-500 Euro. Een vreemde eend in de bijt, maar rustig ontwerp, goed op leer te dragen, titanium, ruggedized, solar en gewoon ietsje sportiever.

1 like

Welkom op dit leuke forum. Is een Glycine Combat Sub niets voor jou? Valt binnen de afmetingen die je noemt, lekker plat voor een duiker. En toch een mooi, aansprekend horloge om je pols. Ik zag er net nog een voorbij komen in de verkoophoek.

Ik meen dat je geen banden kunt swappen op deze en er alleen maar proprietary banden op passen. Als ik me niet vergis zit dat middelstse deel tussen de lugs aan de kast.

1 like

Oh wow. Dan is het maar goed dat ik heb geloerd en niet op bestellen heb gedrukt. Dank!

1 like

Het is zeker een heel interessant horloge qua specs etc. Maar niets voor jou als je niet van staal houdt! Is hier op het forum ook al voorbij gekomen en ook gezien in YT review over dit horloge.

Zelf heb ik een Citizen Radio controlled en het is verdomd handig om een horloge te hebben wat altijd de juiste tijd aangeeft ivm gelijkzetten van de mechanische. En ik vind die Oceanus ook wel wat hebben op het blauwe na, zeer makkelijk voor het reizen.

1 like

Neen hoor doe ik niet…

Als het budget slechts +/- 300 euro is moet je voor Seiko gaan.

Is het budget groter dan kan je je onderscheiden van de rest door iets anders.

Seiko pepsi, tuna, batman, … :wink:

Ik ben blij dat hier heel wat andere voorstellen staan in dit topic waar de naam Seiko niet op staat, en… Swiss made :sunglasses:

Rijd jij maar lekker verder met je grijze vouwfiets tussen de grijze massa.

Welkom, en wat gezegd kon worden, is gezegd!
Veel plezier hier.

1 like

Het fetisjisme voor Swiss made maakt je deel van de grijze massa. Want zeg nou zelf, het is niet bepaald een uitzonderlijke fetisj. Iedere Tom, Dick en Harry roept dat ook. Klaarblijkelijk zijn er meerdere topics nodig om dat bij je in te laten dalen.

Op mijn kantoor onderscheid ik me door een Seiko te dragen. Want iedereen heeft Rollies, Tags, Speedy’s en IWC pilots, een aantal mensen all of the above. Inclusief de dames, trouwens. :slight_smile:

1 like

Mijn advies is gewoon het forum doorspitten en alles lezen en je geld uit besteden aan wat jij mooi vindt.
Koop je ook magnetronmaaltijden of kook je wel eens zelf?

Als je hier vanaf 3.27 ongeveer even kijkt dan zie je dat er alleen proprietary banden op passen @Fate_Amenable_To_Change. Verder een prachtklok en ik overweeg hem nog steeds.