Advies over eerste horlogeaankoop

Beste horlogeliefhebbers,

Na enige weken veel topics lezen, horlogesites doorspitten en bij wat juweliers naar binnen gluren, zou ik het leuk vinden om wat advies van forumleden te krijgen.
Ik ben 18 jaar en heb op dit moment een simpele chronograaf. Het horloge wat ik wil verwelkomen, zou er een zijn die ik de komende 10 jaar zeker om mijn pols zou willen dragen (zowel nu als tijdens mijn toekomstige (kantoor)baan) - mijn maximale betalingsbereidheid is rond de 650€.
Enkele zaken die ik op prijs stel bij een horloge:

  • Datumfunctie
  • Leren band
  • Niet te dik of te groot (43mm diameter max)
  • Automaat is mooi, maar niet vereist
  • Niet te drukke wijzerplaat
    Horloges die mijn interesse hebben gewekt zijn: Certina DS-1 Powermatic 80 en de Maen Brooklyn 39 Moonphase - Midnight Blue (vloeken in de kerk?)

Ik zie uit naar jullie suggesties

4 likes

Ik denk dat je met die Certina geen buil zal vallen, een uitstekende keuze voor een eerste horloge!

Erg mooi! Werkje is een door Certina aangepaste ETA: Certina Calibre Powermatic 80 (ETA C07.111) die je mooi kan zien door de achterzijde:

11 likes

Misschien een Tissot Le Locle, prachtig horloge! Rond de €500,- als ik mij niet vergis.

5 likes

Goede keus en mooi merk. Ik heb zelf een powermatic van Certina, wel in de verkoop omdat ik hem te weinig draag. Mooie afwerking en goed uurwerk. Ik vind de DS-1 ook zeker een hele mooie en kan het merk van harte aanbevelen.

En welkom op dit mooie forum.

1 like

Hamilton heeft een aantal hele mooie horloges in u prijsrange, een 2e hands longines valt ook nog wel in u prijs range met wat zoek werk!

1 like

Seiko Presage. Ongeveer € 450,–, dacht ik.
Groet Richard

1 like

Een welkom op HF en nog een stem voor de Certina DS-1

edit:
Hier voor €50 extra met stalen bracelet, fijn voor hete dagen. Leer los bijkopen is niet zo prijzig, een bracelet bijkopen kan heel duur uitpakken.


Je kunt ook eerst vragen of ze geïnteresseerd zijn in een bod van €650.

Goede keus, sportief en prima in een kantooromgeving.

1 like

Zal hem hier nog een keer posten omdat ie zo mooi is

11 likes

Is de band makkelijk zelf te vervangen?

images (1)

Mooie hamilton khaki field met een h-10 voor ongeveer 400 euro nieuw. H-10 is een 2824-2 met een 80 uur power reserve zoals bij de certina’s.

2 likes

Ik zou Seiko willen voorstellen maar doe dat niet want dan gaat die BMW meneer het topic weer kapen.

6 likes

Ja hoor, en ik denk dat 90% dat hier zelf doet. Koop een Bergeon 6767 of 6111

https://www.cousinsuk.com/product/bergeon-stainless-steel-fine-ends-6767f
en eventueel een “klem hulp” (watch holder).

1 like

Yep, en ook nog tutorials op YT van te vinden.
En zoals @Hieronimus al aangeeft, koop een Bergeon. Als je dat zelf kunt is leuk en kun je je horloges een hele andere look and feel geven. Bergeon lijkt duur want er is zat goedkope meuk. Er is maar 1 goede en ben je meteen klaar.

En ik ben helemaal voor die Certina, de perfecte duurzame en bewezen allrounder. En zeer geslaagd :slight_smile:

Nog tips waar een Bergeon het beste te koop is?

Ik had hem via aliexpress voor €16 dacht ik!

Er was hier iemand die had er best een aantal ter overname…
@Captaingingerbeardd toch?

En heb hier ook gelezen dat dat (goeie) handel was dus! :+1:

1 like

Ook een mooi alternatief 675.- bij Bouman online: de Hamilton Jazzmaster day date 40mm

Edit: 675 op zwart leren band, 725 op stalen band

2 likes

Vroegahh ;). Ben er mee gestopt omdat er nog vrij weinig vraag naar is. Had opzich wel gelijk want ben er een aantal maanden mee gestopt en slechts (incl nu) 3 mensen hebben nog gevraagd of ik wat heb… Nee, voor mij is het over & uit. Ik denk wel dat ik inzetjes ga halen uit Zwitserland…

3 likes

Tissot Swissmatic?


Diverse uitvoeringen, waaronder sommige gecombineerd met een nato er wat meer casual uitstraalt.


Of de wat retro Tissot Viewmatic

http://thumbs1.ebaystatic.com/d/l225/m/mPuqSX2i0sORStBKN3RENYA.jpg
Misschien idee om het ehbo lijstje in de FAQ Door te nemen om je wensen te ‘polijsten’

+1 voor Orient.