Vorige week kreeg ik nog een telefoontje van een
ex-collega. Of ik een adres wist om een batterij
voor de Omega Seamaster van zijn vrouw te laten
vervangen.
Had een slechte ervaring bij de AD. Zijn eigen
Omega werd opgestuurd (!) en er werd ongevraagd
van alles vervangen. Kassa!
Hij was dat gezeik flink beu en zei: Nooit meer
een Omega!
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
ongevraagd vind ik niet netjes als je alleen voor een batterijwissel em langsbrengt.
een simpele batterijwissel kan n horlogemaker ook. alleen weet ik iet of er met die co axial uurwerke er horlogemakers zijn die ze kunnen servicen, waardoor klokjes toch terug naar omega moeten.
Bij een horlogemaker kost deze reparatie €150-200 max . Dealers moeten hun geld verdienen middels dit soort onzin , €600 bieden voor een horloge dat na te korte tijd defect is gaat toch wel richting oplichterij , die laat hij zelf repareren en zet hem dan te koop voor €2000 .
Lijkt mij sws al een kneusjes horloge als hij zo vaak stuk gaat, heb eerdere Breitling en mijn huidige Breitling veel gedragen maar nog nooit zulke ernstige issues gehad.
Het is helaas zo dat de grote horloge merken een batterij wissel aangrijpen voor een service beurt. Zo kan een beurt voor een cartier een dure grap worden. En moet elke anderhalf jaar gebeuren. De service beurt van een Rolex kost een klein fortuin. Je kan natuurlijk de service beurt door iemand anders laten doen en dit zal ongeveer 200 of 300 euro kosten. Maar dan blijf jezelf afvragen of het wel goed wordt gedaan. Was voor mij reden om afscheid te nemen van mijn Sub. De grote merken nemen de klanten in het ootje. 1000 euro voor een service beurt van op zijn hoogst 2 uur werk. (TD)
Heeft inderdaad niet zoveel met Breitling te maken: bij ELK groot merk wordt je op die manier gerold.
De dure winkels, de publiciteit ( Air Team, Wing Walkers, Jetman…) die betaal jij ook mee natuurlijk.
En een beurt bij een manufactuur ligt nog hoger.
Ik zou het horloge eerst eens laten onderzoeken door een goede horlogemaker, kan ie de klus niet aan ( maar dan zal het wellicht een kwestie van stukken zijn ) kan je nog altijd via Breitling gaan.
Maar als het inderdaad een loszittende kroon is, en niets meer, dan kunnen zelfs de 5 procent vergevorderde liefhebbers op dit forum hier de klus klaren.
Zeker weten.
Quote Bleker: Je kan natuurlijk de service beurt door iemand anders laten doen en dit zal ongeveer 200 of 300 euro kosten. Maar dan blijf jezelf afvragen of het wel goed wordt gedaan.
Veel beter zelfs omdat er geen novice vingertjes zijn die de delicate handelingen kan prutsen,
deze sieren de merkrep.centra talrijk omdat het aanbod te groot is.
Quote Bleker: een service beurt van op zijn hoogst 2 uur werk.
Een dergelijke reparatie Rolex Sub. kost een werkdag.
Heeft inderdaad niet zoveel met Breitling te
maken: bij ELK groot merk wordt je op die manier
gerold.
De dure winkels, de publiciteit ( Air Team, Wing
Walkers, Jetman…) die betaal jij ook mee
natuurlijk.
En een beurt bij een manufactuur ligt nog hoger.
Vergeet al die ambassadeurs niet
Maar als het inderdaad een loszittende kroon is,
en niets meer, dan kunnen zelfs de 5 procent
vergevorderde liefhebbers op dit forum hier de
klus klaren.
Zeker weten.
Tja, zag dat er een paar n horlogemarkercursus gaan volgen :+
En is het horloge 3,5 jaar geleden nieuw
aangeschaft?
Dan kun je misschien nog beroepen op je consumenten recht? Ik bedoel, van een Breitling mag je toch wel verwachten dat de kroon er niet na 3,5 jaar vanaf valt. Vooral als ie 1,5 jaar ervoor waarschijnlijk nog een servicebeurt heeft gehad?
Vraag maar eens een offerte aan bij Jan Ubels,denk dat je prettig verrast zult zijn.
Ben nog steeds dik tevreden met m’n Breitling,elk merk zal wel eens een probleem geval hebben.
Ik heb de Breitling Superocean nu bijna drie jaar. Deze is uit 2001 en nog nooit een beurt gehad en ook nog nooit problemen mee gehad.
Je zit in een vervelende situatie, maar om nu het hele merk af te schrijven wat sommige doen vind ik echt onzin.
Ze kunnen echt wel tegen een stootje hoor:
Ik heb de Breitling Superocean nu bijna drie jaar.
Deze is uit 2001 en nog nooit een beurt gehad en
ook nog nooit problemen mee gehad.
Je zit in een vervelende situatie, maar om nu het
hele merk af te schrijven wat sommige doen vind ik
echt onzin.
Ze kunnen echt wel tegen een stootje hoor:
Afschrijven van het merk Breitling is in ieder geval absoluut mijn bedoeling niet geweest.
Over het wel of niet laten doen van servicebeurten is hier al genoeg geschreven en moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Wèl kan ik zeggen dat het voor mij een rustiger gevoel geeft dat ik hem weggedaan heb. De hoogte van het bedrag wat ze ervoor rekenen hing mij gewoon als een zwaard van Damocles boven het hoofd. Ik besef dat dit aan mij ligt hoor.
Als je dat er niet voor over hebt moet je zelf je plan trekken. Houden en geen servicebeurt laten doen met het risico dat het niet goed gaat of keurig de beurten laten doen en dus ook betalen.
Ik snap waarom beurten nodig zijn maar ik blijf het raar vinden dat dit zo veel moet kosten bij dit soort kwalitatief hoogstaande en kostbare horloges. Hetzelfde geld voor reparaties.
Tja, zag dat er een paar n horlogemarkercursus
gaan volgen :+
Ik heb het niet over die groep, maar over mensen die haast met hun ogen dicht een volledig werk demonteren, reinigen en terug in mekaar zetten.
Zo zitten er hier een paar hoor ! Zeker weten.