ik ben sinds 3,5 jaar in het bezit van een Breitling Super Avenger. Nu had ik bij op tijd zetten opeens een losse kroon in mijn handen. Horloge naar de dealer gebracht en die heeft hem doorgestuurd naar de importeur.
Offerte: ruim 600 euro
Het ligt (natuurlijk weer*) aan de gebruiker. Dat kunnnen ze volgens de dealer aantonen met foto’s van oa de kroon waar “deuken” inzitten. Voor dat geld zullen er ook diverse onderdelen vernieuwd worden. (zit ik niet op te wachten, want het horloge is anderhalf jaar geleden volledig nagekeken/gerepareerd
Wat vinden jullie hiervan? Hoor het gaarne…
met vriendelijke groet,
Arno
het horloge is 1,5 jaar geleden ook naar de reparateur geweest omdat er vocht inzat. Toen was dat volgens importeur ook al mij schuld, waar ik nogal mijn bedenkingen bij had)
Toen ik zei dat ik een beetje klaar was met (de kwaliteit van) Breitling, kwam de dealer met een opkoopvoorstel van 600 euro! Ligt nu in de winkel met een nieuwprijs van 4100 euro. Hoezo waardevast…
Los van het feit dat het een schrijnende situatie is, denk ik dat je weinig anders kunt doen dan betalen of misschien een second opinion? Het blijft ‘zij’ tegen ‘jij’, een strijd die de consument helaas niet vaak zal winnen…
Bij deze dealer zou ik overigens sowieso geen stap meer binnen zetten! Je koopt daar een (nieuwe?) Breitling en na slechts 3,5 jaar al grote ellende en hoge kosten. In plaats van bv het aanbieden om een gedeelte van de kosten voor kun rekening te nemen en zo de naam van Breitling te ‘zuiveren’ en hun zelf een 'WoW-klant te bezorgen, komen zij met een (in mijn ogen) triest voorstel om de Breitling voor € 600,- over te nemen… Sneaky wanneer het het mij vraagt. Zelf regelen ze ws wel ‘iets’ en ligt het horloge een paar weken later voor € 2K+ in de vitrine…
Ik zou eens bij een onafhankelijk horlogemaker
kijken.
+1
Garantie is het sowieso niet meer, dus zou ik het zeker even ergens anders proberen.
Klinkt wel een beetje als “er erg makkelijk vanaf proberen te komen”…
Zou ook nooit meer bij die dealer naar binnen lopen…
Succes (tu)
Wat een grap die dealer.
Zou ook een second opinion om raad vragen.
Denk dat hier wel wat mensen je een betrouwbaar adres kunnen adviseren.
Het lijkt er sterk op dat je hier een beetje in de maling genomen wordt.
Volgens mij valt een losse kroon (kweenie “hoe” los ie zit), best te fixen voor een heeeeel stuk minder. Kan misschien een kwestie zijn van opnieuw op de stift te zetten. Maar dealertje wilt begrijpelijk centjes verdienen. Maar op zo een manier…
Direct contact opnemen met Breitling zou ik zeggen, er is op z’n minst reden tot twijfel.
Kans bestaat best dat er altijd al iets mis was met die kroon en dat vocht ook langs daar naar binnen gekomen is…
Onafhankelijke horlogemaker (100 euro max, zoals SuperC al zegt), zeer boze mail aan de importeur, met een scan van het bonnetje van de onafhankelijke horlogemaker, vermelding van de naam van de dealer, de dealer van je acties op de hoogte brengen (persoonlijk of per email), de dealer vermelden bij “ervaringen met kopers/verkoper” en nooooiiiit meer een Breitling kopen (maar dat is persoonlijk )
Een losse kroon is vaak een kleinigheid… meestal gewoon weer op het stiftje bevestigen wat in het uurwerk zit… of een nieuw stiftje kopen en de kroon erop zetten…
Heel herkenbaar deze kwaliteits omschrijving, precies de reden
dat ik na jarenlang gezeik mijn breitling heb weggedaan…
Had ik voor het geld indertijd maar een Sub gekocht wat ik eerst
ook van plan was, heb me helaas om laten kletsen wist ook niets
van horloges. Kortom voor mij nooit meer een breitling.
Volgens mij probeert de Breitling reparatie center dit altijd te combineren met een service beurt. Maar als je 1,5 jaar geleden al een service beurt hebt gehad, dan lijkt het me ook niet logisch om dat nogmaals te laten doen. Of de dealer probeert je op te lichten, of de dealer heeft niet goed met Breitling gecommuniceerd dat deze reeds een service beurt heeft gehad.
Als ik dit zo lees ben ik zo blij dat ik mijn Breitling een jaar geleden weg heb gedaan. Echt wat voor mij om tegen zulke reparatiekosten aan te lopen.
Dit soort zorgen haalde voor mij een hoop plezier weg van het bezit van een Breitling. Ook een aankomende servicebeurt hing als een molensteen om mijn nek.
Voor 600 aan reparatiekosten koop ik twee mooie horloges waar ik heel blij mee ben.
Het is trouwens thuis niet uit te leggen dat ik zo’n bedrag aan een reparatie van een horloge kwijt zou zijn.
Een Super Avenger vind ik desalniettemin een hele stoere Breitling. Ik blijf er toch naar kijken…
Het is niet zoveer oplichting maar policy om steeds meer
merkhorloges die via de importeur lopen een totaalservice
te geven met bijgehorend kostenplaatje.
Als onafhankelijk horlogemaker en vele collega’s met mij
kunnen we alleen maar in onze
handjes wrijven door deze stupide handelswijze.
Een probleem is alleen wanneer er een kastonderdeel nodig is
die ik net niet heb.
Deze worden niet geleverd.
In zo’n geval moet ik adviseren het horloge via de importeur
te laten lopen.
Eens kijken, is nu eind augustus en heb nog 0 advies uit hoeven
brengen, no.36 is deze week aan de beurt.
M.a.w. zoek een horloge reparatie bedrijf in de buurt, deze kunnen
je heel goed helpen. hetzelfde werk voor minder dan de helft van de prijs.
Vorige week kreeg ik nog een telefoontje van een ex-collega. Of ik een adres wist om een batterij voor de Omega Seamaster van zijn vrouw te laten vervangen.
Had een slechte ervaring bij de AD. Zijn eigen Omega werd opgestuurd (!) en er werd ongevraagd van alles vervangen. Kassa!
Hij was dat gezeik flink beu en zei: Nooit meer een Omega!
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?