advies over nieuwe dagelijkse duiker

Moet lukken. Kijk maar eens in het Verkocht gedeelte.

Kan ik daar ook komen met TL-1 want ik zie het niet staan? Of moet je minimaal TL-2 zijn?

Oh oké, had ik niet gedacht.
Prima optie dan :ok_hand:

1 like

Weet ik niet. Probeer eens:

https://www.horlogeforum.nl/c/verkocht-geruild/15

1 like

Nee… Lukt niet met level 1.

Hear hear!

1 like

Vostok is idd niet verkeerd. Heb vlak voordat Poetin het op z’n heupen kreeg een CCCP Vostok Generalski aangeschaft met mooie onderzeeboot-wijzerplaat. Hij is alleen zo lek als een mandje en de plaatselijke juwelier/horlogeshop wilde geen poging wagen om hem weer waterdicht te krijgen want zou “een gebed zonder einde” worden.

Deze tikt voor mij al een paar jaar alle hokjes van een duiker af. Meer heb je niet nodig. Heerlijke sunburst, safier, ETA, datum en kan alle banden hebben. Belangrijkste voor mij nog de smalle lugs. Nieuw zijn ze tegenwoordig 580 bij Gnomon maar tweedehands binnen je budget zeker te vinden.

6 likes

:drooling_face:

Squale begint nu toch wel erg begeerlijk te worden

1 like

Zeker. Er zijn natuurlijk ook nog andere leuke modellen maar dit is gewoon hoe een duiker er voor mij uit hoort te zijn. Lekkere Submariner stijl kast met slanke lugs en een krassenvangende allumnium bezelinlay.

@andrepost, @Koldingwatch, @Arnout86

Thanks voor de tip over microbrands. Zit ook veel moois tussen maar neig nu toch eerst even naar Squale.

1 like

Gaat niet lukken met TL-1 krijg melding “pagina bestaat niet of is prive” Dus zal wel vanaf TL-2 alleen kunnen. Dank je voor de link, gewoon geduld hebben tot TL-2 :ok_hand:

1 like

Mijn advies: koop een mooie SKX007 of 009, stuur die naar monsterwatches (of soortgelijk) en laat hem upgraden met een saffier glas, hacking en handwinding uurwerk en koop een dikke miltat band erbij! Dan heb je een hele gave klassieke duiker met alle specs die je zou willen!

Niet doen!

Check ook eens spinnaker. Heeft mooie dingen in die prijsklasse.

De SKX zijn heel moeilijk verkrijgbaar, en al praktisch onmogelijk nieuw of NOS.

En samen met die miltat en saffier + uurwerk upgrade ben je net zo veel kwijt als mooie 2e handse MM200 of een Squale

Neem ook de Seiko Turtle eens in overweging… en zo heeeel toevallig staat deze ook te koop :kissing_closed_eyes: :notes:

2 likes

Das nou ook toevallig :wink: :wink:
De Turtle is over het algemeen vriendelijker geprijsd dan de SKX maar is een kast van 45 mm niet ontiegelijk wennen?

1 like

Het is wat aan de grote kant, maar door de korte lugs kan het op een vrij kleine pols gedragen worden. Ik heb zelf een 17cm pols. Het is uiteraard wat je zelf mooi vind. 42mm is echt mijn max grootte kast, maar voor een cushion case met korte lugs maak ik graag een uitzondering :grin:

3 likes

Squale 1521 kan ik je zeker niet afraden, heb er sind twee weekjes zelf eentje en ben er absoluut weg van. De 1545 vind die hierboven al gedeeld is heeft mn interesse ook maar zijn voor zover ik kan zien tweedehands niet super makkelijk te vinden.

Een alternatief zou de Steinhart Ocean One kunnen zijn, heb er zelf geen ervaring mee maar lees goede berichten en zijn voor €460,- zelfs nieuw te koop bij Steinhart zelf.

Wilde de Baltic Aquascaphe nog opperen maar die heeft geen datumindicatie dus :zipper_mouth_face:

3 likes

Seiko Skx zijn top, maar een 5 sports misschien gezien budget betere keus. Skx’en worden lastiger en duurder. En geen hacking en handwunding. Als je dat tenminste echt belangrijk vind.

Zag de citizen ny0040 genoemd worden, ziet er leuk uit. Tegen argument: niet doen als je er niet van houdt om de rotor te horen en zelf te voelen draaien. Had hem gekocht en merkt dat vrij snel op. Gelijk op afgeknapt ingepakt en retour gestuurd

1 like