Twee en een halve week geleden aangemeld op dit forum en nu al komen een paar mooie dress-achtige horloges mijn kant op die ik gewoon niet kon laten gaan
Nu vraag ik toch graag jullie advies over het volgende… Voor de momenten dat je een horloge nodig hebt dat tegen een stootje en een plons water kan maar wel iets netter mag zijn dan mijn G-Shock, heb ik de laatste 20 jaar onderstaande Seiko V742-6A40 gebruikt. “Helaas” kom ik hier zo veel mooie klokken tegen dat ik de dagelijkse Seiko eigenlijk zou willen upgraden. Ik twijfel alleen over een mooie tweedehands Seiko SKX007, een nieuwe Seiko 5 Sports, een Seiko Solar SZVE012 of misschien over een hele andere boeg. Waterdichtheid en datumaanduiding zijn een must en ik heb inmiddels een lichte voorkeur voor de vintage look. Verder weinig meer te wensen zolang het tussen de 300 en 500 euro blijft.
Heeft iemand een goed idee? Ik hoor het graag.
Je hebt ze in met polished of blasted kast en met verschillende kleuren dial. Een nieuwe is iets boven je budget een een nette gebruikte is goed te vinden onder de 500.
De kast is echt top en loopt mooi met je pols mee waardoor hij kleiner draagt dan 42mm (dat is sowieso de maar van de bezel, niet van de kast eronder).
Mooie zeg! Zeker die in het blauw.
Na een affaire met een Alfa Romeo en een Lancia had ik me voorgenomen om Italianen links te leren liggen, maar wat maken ze toch een hoop moois. En Squale is Zwitsers fabrikaat lees ik op wiki dus dan zit het met de kwaliteit vast wel goed.
Citizen: Prima zeker wat prijs betreft- Seiko 5: prima ook qua prijs- tja en dan die Squale in het blauw qua prijs ook prima wel iets duurder maar is ook een heel ander horloge en kan heel wat hebben, in het blauw staan er een paar. De goedkoopste €250,00 maar is m.i wel wat klein. Maar in jou geval zou ik lekker voor de Squale gaan, is ook echt een bandenslet. Succes met je zoektocht. Eigenlijk zijn het allemaal wel goede duikers, je moet er gewoon een klik mee hebben
Kijk eens verder dan de algemene brands. Kijk op SeriousWatches of op facebook waar de microbrands ook te vinden zijn. Het is een grote wereld buiten echt waar.
Welkom in ons midden! Momenteel wat beladen, maar een Russische Vostok Amphibia is een betaalbaar en makkelijk naar je eigen smaak aan te passen duiker. De keuze is reuze qua onderdelen: kasten, uurwerken, dials, wijzers en bezels. De afbeelding (met nog te scoren dial en wijzers) komt van het internet.