Advies over omega seamaster 36 mm

goede avond,

ik kwam op een buitenlandse site een interessant geprijsde omega seamaster tegen:
geven de getoonde kaarten met (serienummers) een bepaalde zekerheid over de echtheid ? (zie foto hieronder) en hoe toont dit formaat buj dragen ? twijfel wat over de grootte, draag normaal ± 42 mm

met vriendelijke groet,

Arno

Deze “midsize” versie ziet er goed en betrouwbaar uit. De bijgeleverde kaarten lijken in orde maar ik mis er één; de garantiekaart.Dit is wel een belangrijke natuurlijk; de Omega’s met een co-axiaal uurwerk hebben drie jaar garantie. Als je écht het zekere voor het onzeker wil nemen, dien je bovendien nog te controleren of het serienummer op de kaarten daadwerkelijk overeenkomt met die op de achterzijde van de kast.

Maar hij ziet er zo op het eerste gezicht keurig en origineel uit.

De waarde van een gebruikte midsize is lager dan die van een fullsize.

goede morgen Freek,

bedankt voor de info. de garantiekaart zat er idd. niet bij omdat hij de omega via “grijze” kanaal (whatever that may be) had aangeschaft. Ondanks de goede prijs (vraagt 1100 dollar) ben ik toch bang af te knappen op formaat, zeker omdat ik grote horloges (42MM+) gewend ben

mvg
Arno

tijdlang met een Tag Heuer 2000 38mm gelopen maar die vond ik na verloop van tijd echt te klein. Ik zou ook afknappen op 36mm, na tijden een dikke 46mm duiker om mijn arm kan ik de huidige 42mm wel weer waarderen, maar zeker niet kleiner ondanks dat ik de Omega wel mooi vind.

Rene

Ziet er allemaal netjes uit.

Euh… zoek een sportieve vriendin :wink:

Hallo Arno,

Het is geheel toch afhankelijk van je smaak, je lengte en of gewicht.
Kortom of je dikkere polsen hebt dan de gemiddelde persoon.
Zelf heb ik een normaal postuur en gewicht(kan zelfs weer wat vanaf).
Ik heb dit model namelijk ook en het valt reuze mee, dat ie zo klein lijkt om mijn pols. Vlgs. mij is ie zelfs iets groter dan 36 mm.
Zeker niet verkeerd met dit uurwerk erin en niet echt te duur.
Vraag ook even of het nummer aan de binnenzijde van 1 van de 4 lugs, gelijk is aan het nummer op de kaart. Vraag anders een foto hiervan.
Voor de rest ziet ie er als nieuw uit en zit alles(zelfs etui) erbij, met uitzondering dan van de garantiekaart. Hou er rekening mee, dat je eventueel invoerrechten moet betalen bij aankopen uit de USA.
Succes.

Op een foto lijkt 36 mm altijd groter dan om je pols…

en een duiker oogt kleiner dan een horloge met smalle kast rand en dus in verhouding groot wijzerblad, zoals je bijv vaak bij nomos ziet.