Advies over Omega Speedmaster

Onlangs een mooie Speedmaster gezien en deze heeft mijn interesse gewekt.

Nu ben ik niet heel bekend met de Speedmaster, dus ik hoop dat iemand even mee kan kijken.

Is er gekkigheid te zien op deze ‘99 3513.50? Zijn er rode vlaggen of ziet het er OK uit?

Dank!

2 likes

Even in de juiste categorie gezet, ik ben benieuwd wat de kenners ervan vinden.

1 like

Ik heb deze met witte dial. Zelfde band en zelfde deksel als de mijne. Wijzers ook zelfde. Ben geen echte kenner, wel een liefhebber. En zie dus alleen maar gelijkenissen met de mijne.

Mooi horloge!

1 like

Ziet er fraai uit, ik heb zo’n Speedmaster, maar dan met een zilver dial. Achterkant en bracelet is precies hetzelfde. Diameter is 39mm, draagt heerlijk. Het heeft een op een Valjoux 7750 gebasseerd uurwerk, fijne en degelijke Speedmaster!

4 likes

Dit is een wat later exemplaar. Eerder hadden ze hoekige (ik meen achthoekig) kronen en een andere kastbodem en wijzers, terwijl ook de platen toen meer gedateerd wareb.

Ziet er volgens mij prima uit.
Ik heb er ooit een - hele oude - gehad met panda wijzerplaat. Japans model meen ik.

Het is een VJ 7750, dus what’s not to like?

1 like

Ziet er ook netjes ongepolijst uit. Als de prijs ok is: doen!

1 like

Thanks allen… ik moet maar voorzichtig verder met de onderhandelingen :slight_smile:

2 likes

Same here. :sunglasses:

1 like

Ziet er prima uit, uurwerk is Omega caliber 1152 op basis van een ETA 7750

1 like

Alleen jammer van al die kleine deukjes.

1 like

Dat gaat snel hoor. De bezel van mijn '21 Pro heeft ook al wat nickjes. Na pakweg een paar maanden moet je het gewoon opgeven je Speedmaster als een juweel te zien, en accepteren dat het een gebruiksvoorwerp is.

1 like

Het is moeilijk te zien vanaf deze foto’s, maar het lijkt alsof de chronowijzer(s) flink aan het patineren zijn. Het oppervlak van zowel de grote chrono-seconde als de reguliere kleine secondewijzer lijken niet egaal. Ik zou dat even checken. Is bij oudere chronografen vaker het geval.

1 like