Excuseer als ik hier in het verkeerde subforum zit, dit is mijn eerste post op dit forum en de verschillende subfora zijn mij niet zo duidelijk. Dus mocht ik verkeerd zitten dan hoop ik dat de mods het kunnen oplossen !
Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuw model, gewoon omdat het kan.
Zelf ben ik al in het bezit van een Diesel DZ9030, een erg leuk horloge maar tijdens de hete zomerdagen is hij toch niet zo comfortabel met zijn leren band. En nu nog op zoek naar mijn ‘holy grail’ ; een witte Tag Heuer Monaco limited uit 2006.
Nu heb ik een Tissot T-Touch te koop zien staan op Marktplaats, een oranje.
Volgens de verkoper is hij origineel en moet hij het doen mits de batterij word vervangen.
Volgens mij is de doos / verpakking al niet origineel, een teken dat hij misschien niet kan kloppen. Ook de ‘T’ op het bandje lijkt nog wel eens te wisselen met typenummers, maar ik weet niet of deze overeenkomt met dit horloge.
Er zijn van dit type wel een aantal replica’s te koop.
Heeft iemand hier meer ervaring mee?
EDIT: Ik zie dat ik geen links kan plaatsen, dan word mijn vraag wel erg lastig…
*
Ik betwijfel of er een replica van Tissot T-Touch replica. De functies zijn aardig lastig te faken en kosten dan ook wat, niet aantrekkelijk voor de fake markt.
Het heeft veel draagsporen, zo lees ik althans.
Wil je het dan nog wel voor 350 euro? Ennuh over de batterij, laat het lekker de verkoper plaatsen voor dat bedrag.
Het kan zijn dat 1 van de functies niet werken, dan heb je wel een probleem. Dus ik zou het liever ter plekke willen weten.
Er bestaan wel fakes van hoor, de touch functies doen het dan gewoon niet. Ga geen links naar replicas posten maar google het gewoon eens en dan kom je er direct op uit.
Het hierboven geposte model is volgens mij dan ook zo’n replica: de kleur van de markers is oranje, waar die volgens mij bij het origineel altijd wit is.
Bovendien klopt het lettertype niet, zien de knoppen er heel anders uit dan bij mijn T touch, lijkt de wijzerplaat me te mat, de afwerking van het metaal slecht, de bezel ziet er uit alsof die niet kan draaien.
Dit is het type 1 en heeft soms last van (niet) waterdichtheid, waardoor de barometer het begeeft. Het vervangen van een batterij kan wegens de configuratie alleen door Tissot zelf gedaan worden en is daarmee relatief duur (minstens 80 tot 120 euro voor zover ik mij kan herinneren). Ik zou 350 euro zeker als bovengrens zien en het vervangen van de batterij door een niet gecertificeerde juwelier kan vervelende consequenties hebben. Omdat het horloge een touchscreen heeft is deze volgens mij nauwelijks nagemaakt, want die techniek is veel te ingewikkeld. Het exemplaar in de advertentie is overigens flink gedragen en het zou mij niet verbazen als de barometer gesneuveld is door een lek watermembraan. De rest doet het dan op het oog namelijk nog wel. Ik zou eerlijk gezegd verder kijken naar T-touchen die het grotere digitale display hebben, die zijn veel beter waterdicht, reageren sneller en zijn tweedehands ook best voor een redelijke prijs te vinden.
Dit is inderdaad zo’n beetje de informatie die ik via googelen kon vinden.
Behalve het gedeelte van de vervangingskosten van de batterij dan.
Ik laat wel weten hoe het afloopt, de koper wilt gaan kijken of hij de batterij kan laten vervangen en ik heb het idee dat die zelf ook niet weet wat de kosten hier van zijn.
Overigens ben ik niet zo geïnteresseerd in het barometer stukje, maar het ene probleem leidt toch meestal tot de andere…
En aan mijn ervaren collega’s: als je advies geeft, moet het wel goed advies zijn. Ten eerste lijkt het horloge op de foto nergens op, en ten tweede zal een simpele google search jullie tonen dat de t touch in grote mate nagemaakt is.
Welkom! Ben niet zo bekend met de t Touch, maar zo te zien zijn er n paar anderen die er meer v weten.
Ik heb meer ervaring met abc horloges v casio. De reden was dus de batterijwissels. Dat kan behoorlijk hard gaan als je de functies veelvuldig gebruikt. Helemaal onhandig als je op vakantie met n lege batterij te kampen hebt.
Ik had daarom later gekozen voor protrek met hun combi v solar (geen last v leegtrekken batterij door gebruik vd functies) en multi band radio control zodat je op veel plaatsen de juiste hebt.
Tissot schijnt nog geen abc met rc te hebben, maar al wel met solar. Misschien dat die ook interessant voor je kunnen zijn.
Goed advies van @drex!
Een vriend van mij heeft een T-Touch die na de wissel van de batterij enkele functies kwijt was. Volgens Tissot was dit normaal, een uurwerk slijt nu eenmaal. Sindsdien noemt hij zijn Tissot een Toss-it.
Ik zou gewoon lekker door sparen voor die Monaco! Heb er zelf een, met zwarte plaat, de CW2111. Bevalt me prima. Servicekosten zijn minden amusant maar goed, een Porsche 911 is ook duurder in onderhoud dan een Toyota Starlet.
Wat betreft de T Touch. Ik zou zelf zeker geen flink gebruikte kopen, om hierboven genoemde redenen.
Maar minstens zo belangrijk. Een T Touch is best leuk voor erbij. Maar het merk Tissot heeft ook een aantal goed betaalbare en goed uitziende modellen met mechanisch uurwerk. En ik kan je met redelijke zekerheid zeggen dat jij, als je hier een beetje rond blijft hangen, binnen afzienbare tijd in ieder geval een mechanisch horloge wil. Kun je dat net zo goed nu meteen kopen, toch?
Dat is hem inderdaad!
Mijn Diesel is overigens ook een mechanisch horloge, dus dat kan ik al van mijn lijst afstrepen.
Nog niks terug gehoord van de verkoper, ik blijf benieuwd.
Heeeeel stiekem vind ik die Tissot Two Timer die op marktplaats staat ook heel erg leuk, maar die is dan weer fors aan de prijs…
Kijk, heb ik ook weer wat geleerd. Was me er niet van bewust dat er ook Diesel modellen waren met mechanisch uurwerk. Moet zeggen dat je in horlogeliefhebbers- (of WIS-)kringen zelden een Diesel tegenkomt en ik het assortiment (dus) ook niet goed ken. Heb ooit, lang geleden, een keer deze gekocht. Vond ik wel 'n grappig ding. Is trouwens een quartz.
Maar mechanisch afstrepen van je lijst…
Ik ga me wagen aan een tweede voorspelling. Als je hier een tijdje rondhangt, gaat er een wereld voor je open en zal jouw Diesel de eerste van nog vele andere mechanische horloges blijken te zijn. Oh ja, en dat gaan geen exemplaren van het merk Diesel zijn.
Dus kijk hier lekker een tijdje rond en de rest gaat vanzelf… Of doe verstandig, cancel je account en kom hier nooit meer terug. Want eenmaal verslaafd, is er geen weg meer terug en heb je binnen twee jaar meer horloges dan je ooit had durven vrezen!
Hah , dat Diesel horloge ziet er zeker niet verkeerd uit.
Een stationsklok gevoel krijg ik er bij.
Maar op Diesel horloges zal door de '‘echte’ liefhebbers wel een beetje neerbuigend gedaan worden.
Zo’n Tag Heuer hoop ik nog eens voor een goede (wat is eigenlijk een goede) prijs tegen te komen.
Spaarcentjes er voor worden zo langzamerhand opzij gezet in ieder geval.