Advies over Pelagos

Begrijpelijk Marten! Veel draagplezier en ik zet mijn zoektocht door…:+1:t2:

1 like

Hij staat je zeer goed. Maar kan me vinden in de dikte. Past niet bepaald onder de mouwen v n overhemd. Ook bij n normale trui hou je n gigantische bobbel, vooral onder n mouw uit je voorbeeld.

1 like

Heb zelf in 2015 een blauwe Pelagos en in 2016 (of was het 2017?) een LHD nieuw gekocht. Ze zagen er prachtig uit maar ik had precies hetzelfde gevoel, niet comfortabel genoeg. Toen ik de blauwe kocht woonde ik in een warm land, lag elke dag in het zwembad en droeg dagelijks alleen maar shirts of t-shirts met korte mouwen.
Terug in Europa was het verhaal gelijk anders: meestal lange mouwen, zelden of nooit in het (publieke) zwembad, meeste gebruik zittend achter de PC. Dus ik kwam tot dezelfde conclusie en beide “Pelagosi” zijn moeten wijken.
Bij de Submariners had ik dat gevoel niet dus die draag ik nog steeds regelmatig.

2 likes

Perfect formaat, maar met stalen band draagt ie wel groter dan op leer / canvas / etc.

Joe van Diaboliqstraps heeft op zijn Instagram een paar foto’s staan van een Pelagos met groene canvas band, dat is misschien wel gaaf om eens te proberen?

1 like

dank! goeie tip

Nogmaals, ik zou em niet weg doen :smiley:

4 likes

Wat voor polsomtrek heb jij. Ziet er uit als een flinke klatser om jouw pols tenminste. Of het komt door de foto die misschien heel dichtij genomen is

Ik denk dat ik er ook wel wat over kan zeggen.
Ik heb de Pelagos 2 liner gehad en heb nu de bb58.

De Pelagos is fantastisch, de lume, het gewicht en de sluiting maken het een uniek horloge.
Ik herken alleen wel wat je zegt over de manier waarop hij draagt. Ik heb zeker geen kleine polsen, maar ik merkte dat ik de Pelagos alleen maar droeg op de rubberen strap die erbij zat.

Achteraf gezien was dat een hele goede combi die ik misschien wel had moeten houden… Maarja zo lopen die dingen haha.

Dan nu de bb58

Ik denk eerlijk gezegd dat dit perfectie benaderd. Ik heb ook een subc en een gmt coke. En ik moet zeggen dat de bb58 het sowieso wint van de Gmt qua comfort. De submariner is erg gaaf (en gaat nooit meer weg) maar of dat de meerprijs van momenteel 6k verantwoord… ik denk het eerlijk gezegd niet. Een bb58 moet te doen zijn voor iets meer dan 3k.

Groot verschil tussen de bb58 en de Pelagos zijn de looks. Ik vind de bb58 super door de gouden details, de Pelagos daarentegen is veel sportiever.

Al met al weet ik dus niet of je perse de Pelagos moet weg doen voor een bb58, hem erbij houden op rubber zou de ideale combinatie zijn voor mij.

2 likes

Ongeveer 16,5cm. En ja, de Pelagos is een klatser. Dit is geen subtiel dresshorloge. Dan doe ik mijn 36mm Datejust wel aan.

1 like

Mocht dat toch ooit wél het geval zijn…:wink::+1:t2:

Topper is t!

1 like

Haha, ok :wink:

1 like

Dank voor je uitgebreide reactie! De bb58 spreekt me qua maat aan, maar qua styling weer minder. Het plan is om de Pelagos lekker te houden en op termijn iets subtielers erbij :slight_smile:
Wellicht een Aqua Terra of een OP39? Eerst weer sparen

1 like