Zoals velen wellicht herkennen is er na de aanschaf van een droom horloge (Pelagos “2 liner” in dit geval) toch wat twijfel gekomen over hoe het horloge bevalt. Ik vind dit nog steeds een van de gaafste duikers in dit prijs segment en qua styling / uitstraling helemaal geweldig. Mijn twijfel gaat meer over het comfort. Ik vind hem toch redelijk bulky en groot dragen, ondanks redelijk grote polsen van 19cm omtrek.
Qua maat staat hij denk ik goed, maar ik merk met name tijdens werk op kantoor bijvb dat hij steeds in beetje in de weg zit. Ook vind ik de bracelet niet heel prettig, scherpe hoekjes en pakt snel een haar op mn arm.
Is dit iets wat went naar mate je het horloge langer draagt? Ik heb ook een Seiko Turtle bijvb en daarbij heb ik dit gevoel niet, terwijl hij ongeveer zelfde maat heeft.
Hoe vinden jullie het formaat op mijn pols? Hoort dit level van comfort gewoon bij dit type klok en moet ik me daar gewoon overheen zetten? Iets in me zegt dat het perfecte horloge niet bestaat en dat ik het omwille van hoe gaaf de Pelagos is gewoon moet accepteren
Of kan ik wellicht beter naar een iets compacters kijken zoals een BB58 of een oudere 42mm PO / SMPC met compactere diameter en L2L
Blij dat ik niet de enige ben die dit ondervond met men Pelagos.
Tevens pols van 20 cm en de band zat op zijn uiterste. Om nog maar te zwijgen hoe snel
deze krassen aantrok.
Langs andere zijde een hele knappe klok en deed ik hem iets te vroeg weg.
18.5cm en de Pelagos is gewoon perfect!
Kreeg hem als inruil, maar weet niet of hij ooit nog weg gaat . Zal er eerder eentje bij komen, blauw bijvoorbeeld.
Je blijft je toch irriteren nu je het eenmaal weet. Ik had dat met de Oris 65 (42 mm). De lugs waren helaas daar ook te lang en te scherp voor mijn polsen. Nu ga je er continu op letten, dus sorry…
Mooie schoenen die niet lekker zitten draag je ook alleen maar als je naar een restaurant gaat, en daar is dit horloge te duur voor
Qua maat staat ie je goed.
Dat harenprobleem is tijdelijk, als je hem elke dag draagt.
De scherpe hoekjes, sja ook daaraan wen je wel denk ik
Misschien iets minder los dragen?
Nog even doorzetten! Na 6 maanden nog twijfels? Kan je hem altijd nog weg doen
Ik had hetzelfde met de Sea Dweller na een platte Seamaster gewend te zijn. Na een poosje ben je gewoon gewend, is mijn mening. Nog altijd blijft de seamaster comfortabeler, maar de Dweller is inmiddels ruim binnen de vereiste comfort parameters
Door gewenning dus…
Ik dacht hier onlangs nog over na. Na zo’n avond op van die schoenen bedacht ik me: zou iemand het nu opgemerkt hebben? Ik bedoel: tafellinnen op tafel, gedimd sfeerlicht en goed gezelschap leidt nogal af van schoenen. Ik vroeg me af: kan ik van minimaal één van mijn tafelgenoten herinneren wat voor schoenen hij/ zij aanhad? Het antwoord was nee dus dat doe ik ook niet meer. Tegenwoordig heb ik een goede oplossing: een comfortabele én vrij nette schoen:
Ik heb graag en veel Pelagos gedragen en vond deze veel comfortabeler dan het Blackbay broertje. Toch is het geen vederlicht horloge en, je hebt gelijk, er zijn comfortabeler horloges.
Ik zou verder kijken naar iets dat je echt als gegoten zit.
Ik heb slechts polsen van 16,5cm maar vind het een heerlijke daily beater. Het is en blijft een tool watch en een duikhorloge. Dergelijke horloges mogen wat groter zijn imho. Kijk ook maar naar Panerai, Breitling of bijvoorbeeld de Omega Planet Ocean.
Net eentje geserviced, en was onder de indruk van de build-quality. Dagje (in overleg) gedragen op leer (tip!), en het is wel een klatser op mijn 17cm pols - maar stond toch niet slecht.
Het is een professioneel duikhorloge, om 500 meter aan te kunnen moet er wel stevig gebouwd worden. Het RVS deksel is relatief zwaar, doet je haast vergeten dat het (verder) een titanium horloge is…
Comfort is exact wat mij heeft doen overstappen van mijn zwaardere horloge met stalen band naar een klein horloge met kalfs lederen band.
Het hier horloge ligt in mijn ogen echt prachtig mooi op de pols.
Probleem bij achter de computer zitten is in mijn ervaring toch het gewicht van de kast en de band die op de ondergrond rust tijdens het typen. Vindt het persoonlijk opmerkelijker dat de Turtle geen irritatie geeft.
Misschien idd zoals hiervoor werd getipt een leren bandje. En anders een lichter dunner horloge met leren band naar het werk om en deze tijdens vrijetijdsbesteding.
Dank allen voor de berichten en adviezen.
Ik ga hem de komende tijd gewoon veel dragen en accepteren dat het een tool-diver is die wat dikker mag zijn
Ook ga ik nog wat andere bandjes uitproberen.
Volgende spaardoel kan ook een slanker horloge worden die de Pelagos mooi aanvult, bijvb een Aqua Terra 38mm