Advies over reparatie Memovox?

Newbie hier, op zoek naar advies. Een Jaeger LeCoultre Memovox,uit ca 1954, vermoedelijk met een JLC 489 caliber is aan reparatie toe. Is ooit gekocht bij Burger in Maastricht, maar ik hoop op een reparateur in het midden van het land (die ook nog eens betaalbaar is). Wie weet meer?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Betaalbaar, betaalbaar… Alle waar is naar zijn geld. Zolang je 'm niet naar Richemont stuurt, want dan gaat voornoemd gezegde niet op… Die kleden je echt uit. Ik zou Pikotech proberen. Maarten schijnt het wel heel druk te hebben (dat heeft een goede reden), maar ik weet dat hij ervaring met alarm-horloges heeft.

p.s. Zit in Uden.

Bij het opwinden van het uurwerk loopt de veer onmiddellijk weer terug.:frowning:

De click kapot dus

Zou kunnen, maar hoeft niet zo te zijn. Als er bijvoorbeeld een pallet van het anker af is of los zit, heb je dezelfde symptomen.

Just.

Veer gebroken is net zo waarschijnlijk.

Veel dank voor alle suggesties! Had hier eerder moeten komen. Heb laatst m’n bubbleback bij Amsterdam Vintage watches laten reviseren, had via dit forum waarschijnlijk ook daarvoor een beter adres kunnen vinden… :unamused:

Als de veer tijdens het opwinden direct weer ontspant, zijn er twee mogelijkheden:
of de veer wordt niet geblokkeerd door het opwindmechanisme, je ziet dan niets, maar voelt de veer ontspannen,
of het zit in de wielentrein, daar het centrumrad direct wordt aangedreven door de veerton zie je
de wijzers met een vaart ronddraaien.

Daar heeft Ivar het niet over, dus waarschijnlijk zit het in het ‘keyless work’. het systeem van opwinden en op tijd zetten.

Met vriendelijke groet,
Inca