Advies over Seamaster Planet Ocean

Hallo allemaal, ik heb het advies van de liefhebber nodig. Ik zit al geruime tijd te overwegen om een omega te kopen. De seamaster planet ocean in dit geval. Wie kan mij even wat informatie geven over dit type horloge, waarna ik wellicht makkelijker een keuze kan maken. Ik ben een liefhebber van horloges maar inhoudelijk qua kennis op de vlakte. Bedankt voor het meedenken zometeen.

1 like

Wat wil je precies weten? Uncle Google can tell you almost everything. :grimacing:

2 likes

Ja Google kan en wellicht heb je gelijk. Misschien eerst nog maar even wat research op google.

https://www.qooqle.nl/?q=Omega+Planet+Ocean

Wat heb je zelf al uitgezocht? Je vraag is weinig concreet.

Je hebt een aantal versies:
42mm
45,5mm
45 mm GMT
45 mm Chrono

Edit: je hebt dus ook een 43,5mm versie met 8900 uurwerk.

En dan heb je degene met het oude uurwerk (2500) en de versies met het nieuwere 8500 uurwerk. De ouderen hebben een metalen bezel en de nieuwe ceramisch.

Prijzen tweedehands:
Oude rond 2500-3000
Nieuwere 3000-4000

Klopt toch wel een beetje jongens?

12 likes

Ik kan zeggen dat het een TOP horloge is !! Nu 3 weken in bezit en nog steeds :heart_eyes::heart_eyes:

Dit is de nieuwe 43,5mm met een 8900 Co-axiaal uurwerk !

Succes met het zoeken naar info en Evt aanschaf.

11 likes

En 43,5mm :sunglasses:

2 likes

Die is wel mooi.

1 like

Zelfs binnen de PO reeks zijn er veel verschillen. Ik heb zelf een 42mm met 8500 binnenwerk. Zeer tevreden van, behalve de sluiting van de stalen band maar die kan je laten vervangen.

Origineel had ik de mijne op rubber gekocht (mooie promo bij de AD), stalen band erbij en nu draag ik hem ook vaak op leer of canvas. Erg veelzijdig horloge.

1 like

Ja echt een topper, na veel omzwervingen tot deze aankoop gekomen en helemaal in mijn nopjes…

Enkele zaken die me te binnen schieten
De eerste generatie:

  • beschikbaar in 42 en 45mm
  • Aluminium bezel insert
  • Dichte caseback
  • Uurwerk cal.2500
  • De dunste van alle generaties.
  • variaties met oranje of zwarte bezel insert.
  • stalen band met pins.

De tweede generatie:

  • beschikbaar in 42 en 45mm
  • Matte Ceramische bezel insert.
  • Uurwerk zichtbaar door de caseback.
  • Uurwerk cal.8500
  • variaties met oranje of zilveren cijfers 6,9,12 op de wijzerplaat.
  • stalen band met geschroefde links

De derde generatie:

  • beschikbaar in 39 en 43mm
  • Hoogglans ceramische bezel insert
  • Uurwerk zichtbaar door de caseback.
  • Uurwerk cal.8800
  • Verkrijgbaar in het zwart of in het blauw.
  • stalen band met geschroefde links en micro verstelling in de sluiting.
7 likes

215.30.44.21.03.001

Wat kun je opmaken uit het onderdeelnummer. Ik kom er heel veel tegen. Volgens mij is het een kwestie van diameter kiezen en band met de kleur en dan ben je er wel denk ik.

Een mooi en degelijk horloge met een goed uurwerk. Wel alle versies even uitproberen voor de juiste maat.

4 likes


In 2008 nieuw gekocht en nog steeds niet zat.

7 likes

Er kan er maar Ă©Ă©n de eerste / mooiste zijn:


:wink:

5 likes

:wink::stuck_out_tongue:

5 likes

Na een aantal horloges gezien en gepast te hebben vandaag uiteindelijk het horloge op mogen halen. De keuze is toch op de blauwe gevallen.

11 likes

Allereerst, van harte! Mooi!! :ok_hand:

Op basis waarvan heb je voor de blauwe gekozen? Ik loop zelf ook te dubben, blauw of zwart enne iedereen die ik spreek roept “neem zwart, is veel draagbaarder” etc. Zelf vind ik dat Omega erg geslaagde blauwe varianten uitbrengt, o.a. van deze PO maar ook van de SMP. Twijfels.

Schitterend horloge, @Havekes. Daar mag jij trots op zijn. :champagne:

Een duikhorloge hoort blauw te zijn. Twijfel no more. :wink:

1 like