Advies over type Seiko: resultaat

Ik zoek een Seiko die lijkt op de onderstaande Samurai, maar dan met ronde lugs (of de Sumo met rechte ipv ronde uurmarkeringen). Weet iemand of een dergelijke Seiko bestaat? Dient wel een beetje een degelijke Seiko te zijn…

Als jullie suggesties hebben voor een dergelijk horloge van een ander merk, hou ik me ook aanbevolen! Alvast bedankt voor de suggesties.

Een stargate misschien?

2 likes

Een Sumo met Samurai wijzerplaat ?
(Ik weet niet of dit Samurai past in een Sumo kast.)

1 like

Ziet er goed uit! Is deze wel van de kwaliteit / degelijkheid als van een Sumo?

Dat is natuurlijk ook een idee. Ik kan Rob eens vragen.

Dat durf ik niet te zeggen, ik heb beide nooit in bezit gehad. Maar ik denk dat @anon50762135EV daar wel uitsluitsel over kan geven.

Sumo met rechte indices is makkelijk, dat is de anniversary SBDC027. Maar dat is een limited ‘anniversary’ editie. Geen idee hoe limited, nooit naar gezocht. Fratello wa5ches schrijft er hier bijvoorbeeld over: https://www.fratellowatches.com/hands-on-seiko-sbdc027-sumo-50th-anniversary-review/

Edit; of als vintage een optie is, een 6105-8110

1 like

De vintage vind ik persoonlijk iets minder. Echter die limited is wel erg gaaf. Er staat er eentje op eBay. Kost wel meteen boven de eur 1000…

Maar, ben je nu niet gewoon de nieuwe First Divers aan het beschrijven?

Non-Limited, zwarte dial met bracelet en iets modernere stijl:

Limited, precies zoals de oorspronkelijke 62 MAS er uit zag, met iets andere maat, geloof ik:

Die LE gaat niet goedkoop zijn. Er ligt een 8L35 uurwerk in, en ongedecoreerd of niet, GS uurwerken zijn niet goedkoop. Al heb ik wel vernomen dat er in den beginne kwaliteitsproblemen mee waren ivm over-smeren van het uurwerk, waardoor residue de accuratesse verklootte.

Ik heb zelf een witte Stargate, maar kan 'm net als de Sumo afraden omwille van de bijna idioot lange lugs. Voor mij werkt dat ding alleen op NATO vanwege de lug gap die anders ontstaat. De 62 MAS en de nieuwe, moderne versie er van zijn volgens mij flexibeler qua banden.

1 like

Ja, zoiets :grinning: Aliets over bekend wanneer deze verkrijgbaar gaan zijn?

Understatement :grin:

Je kunt hem hier al bestellen:

2 likes

Voor meer dan 3000 Euro zou ik zelf misschien nog even wachten op de versie met het 6r15 uurwerk. Gegeven de geluiden over de olie-problemen met 8L35 uurwerken (al waren dat vroege versies) zou ik zelfs bijna geneigd zijn de 6r15 te willen hebben, omdat die dingen in mijn collectie de beste uurwerken vertegenwoordigen, hands down.

Alleen jammer van de X op de non-limited. :slight_smile:

Ik heb zowel de stargate als de sumo gehad, beide zijn prima qua afwerking!

de Stargate zit tussen de SKX en de Sumo in qua materialen en afwerking

1 like

Die zwarte SPB051J1 is wel heel gaaf. Ik kan alleen nog niets vinden over prijzen.

1100 en 900.

gr, HJR

2 likes

https://www.uhrenlounge.de/shop/seiko-prospex-divers-automatic-200m-the-modern-re-interpretation-spb051j1-p-0C0F4D004A.html

hier te koop, 1050 euro

geleverd in oktober, dat wel

even Rob vragen

1 like

Hmm, wel veel geld voor een niet-limited Seiko…

Shogun kan je niet bekoren?

Nee, dan had ik net zo goed mijn zwarte Sumo kunnen bewaren. Ik vind die bolletjes als uurmarkeringen maar niets. Dat is wat ik aan die SPB051J1 juist zo mooi vind!