Ik zoek een Seiko die lijkt op de onderstaande Samurai, maar dan met ronde lugs (of de Sumo met rechte ipv ronde uurmarkeringen). Weet iemand of een dergelijke Seiko bestaat? Dient wel een beetje een degelijke Seiko te zijn…
Als jullie suggesties hebben voor een dergelijk horloge van een ander merk, hou ik me ook aanbevolen! Alvast bedankt voor de suggesties.
Maar, ben je nu niet gewoon de nieuwe First Divers aan het beschrijven?
Non-Limited, zwarte dial met bracelet en iets modernere stijl:
Limited, precies zoals de oorspronkelijke 62 MAS er uit zag, met iets andere maat, geloof ik:
Die LE gaat niet goedkoop zijn. Er ligt een 8L35 uurwerk in, en ongedecoreerd of niet, GS uurwerken zijn niet goedkoop. Al heb ik wel vernomen dat er in den beginne kwaliteitsproblemen mee waren ivm over-smeren van het uurwerk, waardoor residue de accuratesse verklootte.
Ik heb zelf een witte Stargate, maar kan 'm net als de Sumo afraden omwille van de bijna idioot lange lugs. Voor mij werkt dat ding alleen op NATO vanwege de lug gap die anders ontstaat. De 62 MAS en de nieuwe, moderne versie er van zijn volgens mij flexibeler qua banden.
Voor meer dan 3000 Euro zou ik zelf misschien nog even wachten op de versie met het 6r15 uurwerk. Gegeven de geluiden over de olie-problemen met 8L35 uurwerken (al waren dat vroege versies) zou ik zelfs bijna geneigd zijn de 6r15 te willen hebben, omdat die dingen in mijn collectie de beste uurwerken vertegenwoordigen, hands down.
Nee, dan had ik net zo goed mijn zwarte Sumo kunnen bewaren. Ik vind die bolletjes als uurmarkeringen maar niets. Dat is wat ik aan die SPB051J1 juist zo mooi vind!