Advies over verzending naar de uk

Pakje met drie klokjes richting engeland verzenden en de koper wil met paypal betalen . Mijn vraag is waar moet ik op letten ? Ik ben er altijd een beetje huiverig voor het gaat toch over 2000 euro

De zoekfunctie is your friend… :wink:

Paypal > lees 300% kopersbescherming, althans via Ebay gekocht…

Fedex, ups, dhl etc is your friend , en paypal samen met fedex gaat prima , als de koper goede feedback heeft

Em geen postnl gebruiken , track en trace werkt niet in de UK met post nl !!!

Oke dankje wel maar het is niet via ebay .
Dus zoiezo fedex nemen als ik het goed begrijp.
Of moet ik gewoon vragen om een overboeking naar mijn bank met die iban nummers moet dat toch nu ook makkelijk gaan of zit ik er dan naast

Gewoon FedEx versturen en vooraf overboeken, met IBAN een fluitje van een cent.

Succes!

Eric

Ik denk niet dat de koper met overschrijven accoord gaat , zou ik tenminste niet doen, ik doe alleen zaken via paypal als ik wat koop, helemaal buiten ebay om

Eric ik heb hem een mail gestuurd zoals je al noemde gewoon met iban en dan aanbieden met verzekerde fedex ben benieuwd zo niet ja dan laat ik het denk ik schieten

ik kan me hier op het forum nog een verhaal herinneren van een horloge dat door de koper met de camera er op werdt uitgepakt en er toen zogenaamd een steen er uit pakte en zo via paypal probeerde zn geld te krijgen ging toen om een breitling

de koper was hier niet van het forum de verkoper wel en die was goed ziek

@RENEJK

Als koper zul je je toch een beetje moeten plooien naar de voorkeuren van de verkoper.
Als het vertrouwen er niet is kun je het wellicht beter helemaal niet doen, ook niet via paypal.
Vind ik dan hè :wink:

Marz Schreef:

@RENEJK

Als koper zul je je toch een beetje moeten plooien
naar de voorkeuren van de verkoper.
Als het vertrouwen er niet is kun je het wellicht
beter helemaal niet doen, ook niet via paypal.
Vind ik dan hè :wink:

Maar omgekeerd dan ? Het is een kopersmarkt , jij (de verkoper) hebt its waar je vanaf wilt, als koper denk ik ’ ik ken de meneer niet, hij kan wel plaatjes van het interweb afgeplukt hebben , dus zo voorzichtig mogelijk zijn en met paypal betalen en als de verkoper geen paypal accepteerd klopt er iets niet’

Persoonlijk ben ik ook wel eens naar london gevlogen met easyjet voor een paar tientjes om het horloge persoonlijk in ontvangst te nemen

+1
We hebben allemaal een andere portemonnaie maar even heen en weer vliegen heb ik ook weleens gedaan.
Overigens zou ik paypal inmiddels ook wel gaan afraden.
Laatst ontving ik een bedrag,stuurde het horloge op en na twee dagen vond paypal het een vreemde transactie en draaide de boel terug.
Gelukkig had ik een koper die meteen een overnoeking deed maar anders was het flink gedoe geworden.
Concreet; overboeken of vliegen.
Jur

ik laat deze vlieger voorbij vliegen het gaat over een adv waar ik 3 klokjes aanbied en ik vraag hem welke wil je kopen of die meer fotos wil en dat ik zelf niet over pay pal beschik en het via de bank wil doen . Zijn reactie geen een vraag over de klokjes ( zou ik graag weten of ze netjes zijn enz enz ) IK vERTROUW HET NIET

Thanks for the fast response and as i will like to inform you that you can simply get a paypal account online by clicking on www.paypal.com,its the fast and secured online payment when this is done get back to me with the email address registered on your paypal account and i will get the payment made,as soon as you receive the payment notification and confirmation from paypal do get the item sent out and get back to me asap…it opportunity to have your own paypal account so don’t worry cos paypal is very secure to transfer money and have been using it been a long time and they never disappointed me so just get back to asap and i will make the payment to your account.so go on line now and confirm it.Once you have opened a PayPal account and your address is confirmed,and i will make the payment now .Thanks

Daar kan ik me gezien de toon van de koper iets bij voorstellen…

Ja toch mijn engels is niet super maar het is mijn een beetje te opdringerig . En niks over de klokjes zelf

Warroo Schreef:

Daar kan ik me gezien de toon van de koper iets
bij voorstellen…

+1 lijkt me verstandige keuze om deze voorbij te laten gaan. ook als koper zijnde kun je de koperadviezen gebruiken:
-als t te mooi is om waar te zijn…
-verkoop de koper… uhm… dat klinkt niet! maar je snapt denk ik wel wat bedoeld wordt :wink:

het probleem met paypal voor de verkoper is dat er imo te makkelijk te frauderen valt…

Bijvoorbeeld… ik koop die 3 klokjes van je, stuur je 2000 euro met paypal.
Ookal heb ik dat geld niet, kan ik nog 2000 euro sturen ( behalve vanuit bijv. belgie, heeft met bankrechten en krediet te maken, mijn Rabo doet het wel, mijn BE KBC doet het niet… ) ik ontvang die 3 klokjes en zie toch maar af van de koop… ( althans dat schrijf ik je ) ik pak een doos vol met puin, verstuur het met DHL en quote een trackingnummer… c’est voila ik krijg mijn geld terug EN heb je klokjes…

Om iets te kopen ben ik voorstander van paypal voor de kopersbescherming, maar ze slaan daarin door imo, zeker bij ebay. als verkoper heb je vaak geen poot om op te staan… los van het feit dat ze vrij prijzig zijn voor bedrijven zie je juist daarom ook steeds meer nederlandse webwinkels die paypal dumpen.

Begrijpelijk imo.

Bericht komt misschien wat vaag over, alsof ik zelf deze praktijken er op na hou.
Echter ben ik ook een paar keer benaderd via mensen uit de Engeland via mijn Nederlandse Ad m.b.t. een horloge.
De vrouw in kwestie vroeg of ik het horloge op wou sturen naar haar man in Nigeria ( alle alarmbellen gingen uiteraard oorverdovend af ) maargoed ik had wel zin in een lolletje en ging er in mee, kijkend waar het schip zou strandden !

Uiteindelijk schreef ze me dus aan dat het geld was overgemaakt via paypal.
Paypal stuurt uiteraard direct een email ter bevestiging, maar ik kreeg natuurlijk niets. lag volgens haar aan paypal natuurlijk ( duh ) en of ik niet even heel snel dat klokje wou opsturen, immers ze had in ‘‘goed vertrouwen’’ al betaald…

Waarop ik ben gaan spelen met haar natuurlijk… eerst 3x vragen of het adres wel juist was, daarna een foutief ( oud ) track en trace gestuurd… waarop ik natuurlijk een zwaar chagerijnige email kreeg dat deze dus niet juist was… en zo heb ik haar een weekje of 2 bezig gehouden :wink:

Het had dus ook zo kunnen lopen zoals ik hierboven schreef, echter is de manier van mijn eerdere post ook haalbaar me dunkt.

Uitkijken dus, gewoon overschrijven, zeker bij 2000 euro !

En als we dan toch bezig zijn, een transactie op vrijdag na 16.00 kan maandagochtend nog gewoon geannuleerd worden, 't is maar dat je het weet :slight_smile:

Dankje wel voor alle berichten ik heb deze vogel mooi aan me voorbij laten vliegen was mijn een beetje te mooi om waar te zijn