Advies over welke horlogemaker voor Service en Polijsten Vintage Omega Speedmaster 125

Volgende week vrijdag krijg ik mijn spliksplinternieuwe Speedmaster Pro Hesalite, dat heeft me aan het googelen gezet op vintage va en een Speedmaster 125 lijkt me heel gaaf, lekkere bulky seventies kast,


Er is aanbod, maar zoals bij zoveel seventies horloges zijn daarbinnen vaak stevige draagsporen en slecht gepolijste kasten te zien.

Nou heb ik sinds ik zelf een perfect opnieuw opgemaakte Bulova Accutron heb, een perfect gepolijste IWC MKXVII van een forumlid heb aanschouwd en een gepolijste Rolexevan @HanDavinci hier op het foum heb gespot, niet meer zoveel weerstand tegen polijsten als voorheen.

Ik zoek een goed adres om zo’n horloge te laten servicen zonder het vervangen van wijzers en wijzerplaat en deze hoekige kast met “bevelled” edges weer retestrak opgemaakt.

Ferry Schweitzer? Wesselink & Vreeker staan goed bekend qua techniek, maar hoe is hun polijstwerk?

Wellicht zie ik horlogemakers over het hoofd, graag jullie tips en ervaringen!

2 likes

Er is hier iemand op het forum die een hele mooie machine heeft gekocht. Ik kan me helaas niet meer herinneren wie het was maar de resultaten waren toppie!

1 like

Nico Rijsman uit Culemborg kan het ook goed.

2 likes

Ik zou voor de Omega ook naar Nico Rijsman, hij doet het machinaal!

Wel een gaaf ding, ben benieuwd naar het eindresultaat.

3 likes

nog niet gekocht, ben zoekend, wellicht even de RikkeTik afwachten!

1 like

Heeft hij een website of iets?

Hoor wel vaker positieve verhalen over de beste man.

Nee

Dat wel. Hij heeft een mailadres en een telefoon. Zijn vaste nummer is bijvoorbeeld met google makkelijk te vinden.

1 like

Richard van Alphen uit Weert heeft er 1. Bij hem is alles wat hij post ook te koop…is mijn ervaring.

1 like

@Dik , beviel mij goed!!

@koen

Hi Bas,

Deze Speedmaster 125 is schitterend maar tegelijkertijd HUGE. Weet je zeker dat hij op je pols past?

Zou zonde zijn als men roept “Hé waar gaat dat horloge met die man heen :stuck_out_tongue_winking_eye:!

1 like

vandaar toch maar even op de Rikketik wachten en hem op mijn 16,5cm pols gooien!

2 likes

Maak je dan wel een foto en deel je hem hier?

1 like

Ik kan je Ferrie Schweitzer aanraden, of André @Horloge24 van dit forum.

Ik heb heel goede ervaring met Wesseling en Vreeker te Alkmaar
En zijn natuurlijk omega expert
Zie mijn opgeknapte horloge welke ook stuk was en geen onderdelen meer voor te krijgen is.
Maar door W&V prachtig opgeknapt.
Pas op voor stuk polijsten !!

@BG1 deze nog gekocht?

Nee! Begin dit jaar wel op de Rikketik gepast, geen foto gemaakt maar @Cricket33 had gelijk hij is groot, gaaf, maar GROOT! :grin:

3 likes

Té groot dus, voor 16,5cm… Veel groter dan een standaard speedy, of anders? Mijn ploprof draagt prima bijv , maar vind zelf de standaard speedy te groot.

1 like

Horloge is veel “bulkier” dan een standaard Speedy Pro, wat misschien wel het kleinst dragende horloge is dat ik ken…. of is dat de Squale 60 Armos? :thinking: