Advies Rolex GMT

Beste heren,

Ik overweeg een 21 jaar oude Rolex GMT te kopen, maar voor dat ik dat doe vraag ik jullie om raad. .(Horloge is 100% echt , niet gestolen en loopt prima)

Op wat lichte gebruikerssporen ziet het horloge er goed uit, maar de doos en papieren zij er niet meer bij. Naar wat onderzoek te hebben gedaan bleek dat het horloge paar jaar geen onderhoud te hebben gehad.

Waar moet ik nog meer op letten?
Wat is zoon horloge waart in goede staat?
Wat kan er bij een onderhoudsbeurt tegenvallen en wat kost het?

Bram

Nee, maar bij http://www.steinermaastricht.nl/ wel als het een echte Rolex uit 85 is?

Bram

Het is een uit 85!!! Dat is na gekeken adhv kastn…

Bram

Dag Bram,

Mag ik je nog even herinneren aan een post van jou van een tijdje geleden:

citaat:
"…Na 7 manden was ik het zat om maar te horen " Heb jij een Rolex??" Ook tijdens de Autobeurs IAA hoorde ik er helemaal bij Overal waar ik keek ROLEX.
Jan die hier bij was bleef lachen!.."

Ben je niet bang dat dit weer gaat gebeuren??

Nee nee, deze laat ik gewoon in de kluis liggen!

Maar uuuh goed geheugen?

Maar UUUHH een horloge uit 85 zie je die zoveel dan??

Bram

Jahaaa, ik kon het me ook nog herinneren, had jij niet een kennis die een Rolex had om mee in de tuin te werken? ja , en nog wat: een GMT uit 85 ziet er bijna net zo uit als een van nu…

ah joh, ff lachen…

zo’n GMT moet je gewoon dragen, zijn toch mooi, niet in de kluis leggen

Zeker wel veel positieve reacties op je Klaauw gehad ? Ik koop er binnenkort misschien ook een , echt superhorloges…

Groet,

Ed

Inderdaad heb ik een goed geheugen! :slight_smile:

Maar ik zat je een klein beetje te pesten hoor… Zelf vind ik de Rolex GMT een prachtig horloge! Alle drie de kleur-varianten hebben wel wat, maar een Rood-blauwe uit 85, klinkt veelbelovend…

Maar waarom zou je 'm in vredesnaam in de kluis laten liggen???

Realiseer je wel dat als het horloge inderdaad lange tijd geen onderhoud heeft gehad, een beurt wel enige honderden euro’s kan kosten, maar dan krijg je wel weer een heel fris horloge terug, en kan ie er weer jaren tegen aan…

Beste heren, (dames)

Ja, Rolex….er is geen horlogemerk dat zoveel emotie losmaakt. Vooral bij horlogeliefhebbers, die van het merk houden of het haten, een tussenweg lijkt er niet te zijn. Rolex iedere man kent het merk en weet dat het om een duur horloge gaat.

Vooral het laatste is jammer, maar ik ben dus wel een liefhebber die de gepatenteerde klassen van Rolex kan waarderen! De grap van Jan”mijn oom heeft een Rolex om in de tuin te werken”had twee kanten. Zo zal iedereen beamen dat een Rolex veel minder gevoelig is voor scholen, vallen ecz.

In de bedrijfstak waar in ik actief ben wordt uiterlijk vertoon niet gewaardeerd. Ik typeer dit als types Nederlands! Kijk en je kunt zeggen “daar heb ik lak aan”, maar op een bepaalde manier ben ik er wel afhankelijk van.

Ja, maar na even sparen heb ik nu besloten om weer een Rolex te kopen, maar ga hem alleen dragen als het kan!

En ja, ROLEX GMT MASTER - DATE MET PLEXIGLAS UIT 1985 (blauw/rood!!)

Bram

Ja kopen, maar wat moet ik er voor geven en wat kan ik dan nog voor kosten verwachten?

Bram