Advies: Rolex, Omega of wat anders?

Omega Seamaster Aqua Terra! :+1:

2 likes

Het advies is al eerder opgemerkt: ga vooral passen. En dan nog een nachtje slapen voor je een beslissing neemt. Geen idee wat jouw polsomtrek is, maar voor mij zou een Rolex OP 41mm of een Omega AT 42mm echt te groot zijn. Ga vooral ook een OP in 36mm en een AT in 38mm passen.
Zelf zou ik gaan voor een vintage Rolex OP 36 :sunglasses:

5 likes

:point_up_2:

En de man heeft een Ploprof.

39mm is voor de meeste polsen groot genoeg bij dit type horloges.

1 like

Rolex want Rolex

Ik zou zoals eerder ook genoemd eerst gaan passen.
Het is jou keuze en jij zal het dragen.

Mijn voorkeur is wel de Omega vind ik persoonlijk mooier.

Ik zou eens bij Zenith gaan kijken
Hier de Defy Classic:

2 likes

De Oyster Perpetual in 36mm of 41mm. Afhankelijk van je polsdikte. Tot zo’n 18cm zou ik voor de 36mm gaan. Dikker de 41mm.
En een gekleurde dial, groen of blauw bijv.
Rolex heeft altijd een fantastische uurwerk erin :+1:.

1 like

Dat vind ik dan weer echt niets aan.

En nog vies bovendien. Maak zo’n ding ff schoon voor de fotos.

Wat mij tegenstaat aan de aquaterra zijn die driehoekige uurmarkers en die horizontale lijnen in de plaat. Ik vind dat niet zo mooi en de driehoeken zijn de reden dat ik mijn JLC MUT MOON eruit gedaan heb.

1 like

Ik wel :slightly_smiling_face:

Ik lees trouwens dat TS een stalen horloge zoekt met zwarte wijzerplaat. Dan zal hij dit ook wel niet mooi vinden

Ik zou voor de rolex gaan, oyster perpetual in 39mm of 1 van de explorers 39mm die in het blauw staan

Dit!

De OP is een veilig keuze
Een alternatief is de TAG Heuer Carrera misschien

Lastige keuze, beide mooi. Ik zou persoonlijk voor de Rolex OP gaan.

7 likes

Waarom onnodig 6k uitgeven aan zo een saai horloge?

Wat je wilt kun je veel goedkoper ooo krijgen. Ziet er net zo uit, alleen heb je geen gevoel 6k voor niks te hebben uitgegeven!

Of koop „meer“ horloge!

Dat is wat IK zou doen!

Wat zou jij kopen voor 6K? En wat is “meer” horloge voor jou?

Gewoon allebei!!! Tegelijk dragen ook!

Zonder gekheid, beide superhorloges. Zoals eerder gezegd een beetje 13 in een dozijn maar je zou ook kunnen zeggen dat dat juist de GADA-kracht is van deze horloges. Dat gezegd hebbende zou ik, op basis van de zwarte wijzerplaten, voor de Oyster Perpetual gaan. Als je de kleur loslaat zou ik gaan voor de rode Aqua Terra! :heart_eyes:

4 likes

Oeh die bovenste met die witte wijzerplaat, net een rondje wat uit een verkreukeld zakdoekje is geknipt.
Past bij de tijd van het jaar :wink:

1. Niet 41. Tenzij je een pols van boven de 22cm omtrek hebt. Dan heb ik niks gezegd.

Die laatste valt een stukje buiten je budget, maar OK.

Ik heb de AT (noch 38, noch 42) niet zo hoog zitten. Die lugs zijn mwoah, en ze slaan de plank steeds met het een of andere ontwerp-aspect mis.

Dus als je mijn alternatieven negeert: Rolex OP.

7 likes

Optie: IWC Mark XX

3 likes

Voor sommigen onder ons, waaronder ikzelf, geldt: “minder is meer”. in der beschränkung zeigt sich erst der meister. :grinning: Waarom al die toeters, die bellen?

3 likes