Ik overweeg een wijziging in mijn collectie, ale vervanging van mijn Meistersinger No2.
Daarbij twijfel ik momenteel tussen de Rolex Oyster Perpetual 41mm met zwarte dail (ref 124300) of een Omega Seamaster Aqua Terra 42mm met zwarte dail (ref 2502.50).
Belangrijk is dat het een strakke klok is op stalen band, met streepjes als indexen en met kleine of geen datum weergave.
Wat zouden jullie kiezen of wat zijn goede alternatieven? Prijsklasse tot € 6,5K.
En niet voor niets, allebei schitterende horloges. Ik zou voor de Rolex gaan. No date en zwarte plaat . Beter wordt het niet. En dertien in een dozijn, dat zijn de navolgers, niet deze modellen. Ik vraag me trouwens af in wat voor kantoor jij werkt.
Ik denk dat heel veel “simpele mainstream kantoormannen” van beide modellen alleen maar mogen dromen. We kennen veel 3e wereldproblemen op dit liefhebbersforum.
On topic: ik bezit een AT met groene plaat. Ik draag hem op zowel de originele leren band, op rubber als ook op de originele stalen band. Ik vind het een heerlijke GADA. De OP is mooi (mijn vrouw draagt een 36mm) maar wat de AT betreft kan ik deze uit ervaring aanbevelen. Succes met je keuze.
Als het zonodig ‘eenvoudig en saai’ moet zijn zou ik deze nemen.
Citizen 0100
Ogenschijnlijk saai maar wel beste ter wereld…
Lastig te vinden maar met een No.2 om de pols is er ook geen haast lijkt me.
Zo’n boring Rolex kan 24/7 binnengeharkt.
OP sowieso! Heerlijk horloge. Ik zou altijd voor een 36 gaan, maar da’s persoonlijk. List van de OP is inmiddels 6.6k, zal over drie weken wel richting de 7 gaan.
AT is prachtig, maar dan de groene variant zoals hierboven ook al genoemd. Die is serieus indrukwekkend!