Heb vandaag de Casio “Marlin” 1.0 binnengekregen van Kish. Morgen weer terugsturen, want ik heb niet helemaal de goede gekregen :damn!:
Maar een ding is duidelijk, het bandje is waardeloos. Na een uur ongemakkelijk dragen twee pijnlijke schaafplekken op mijn pols.
Het rubber bandje is mooi voorgevormd, maar een beetje stug. Het zijn de golvende vormen die dicht bij de lugs zitten die dan irritatie veroorzaken.
Nu alvast op zoek naar een plezierige vervangende band. Mag niet te duur zijn. Heb al iets gevonden dat mss leuk is. Met E 17,50 een beetje over budget, maar alla ! Het is deze:
of natuurlijk deze variant:
Moet dus gaan passen op dit horloge:
Het oorspronkelijke bandje is 20,5 mm breed tussen de lugs, de hier getoonde banden zijn 20mm. Moet kunnen.
Heeft iemand ervaring met deze horlogebanden, of kan iemand een andere aanbevelen die lekker comfortabel draagt ?
als je een rubberbandje wilt wat wel lekker draagt zou ik het budget iets opschroeven, morellato heeft wel prettige banden en voor sommige is het genoeg maar er zijn er ook bij die net €2,- meer kosten.
ik zou daar niet naar kijken …een bandje van €15,- wat niet zit is ook weg gegooid geld.
of een leuke nato kost nog €10,- en dan past een 22mm ook nog eens makkelijker bij 21mm lug breedte.
Zelf vind ik nato’s vaak wel mooi staan, ik vind ze alleen voor geen meter dragen met al die beugels en de teruggeslagen band. Op andere fora (dzvl / rolexforum) is iemand actief die “stoffen” banden verkoopt met een nato uitstraling, echter in een normale horlogebandvorm. Heb je voor een tientje een knappe, comfortabele band op de deurmat liggen.
Bert,
ik wil dat graag eens bekijken. Mijn bezwaar tegen die nato’s is inderdaad ook al die beugels en het feit dat zo’n ding tussen de pols en het horloge zit.
Ik kan de link echter niet vinden, misschien een pb’tje ?
Dank !
Die zien er zekers erg mooi uit. Ik weet niet of ik die op de Casio zou willen zetten, maar ik vind ze absoluut charmant.
Kan het draagcomfort al beoordeeld worden ? Ik kan me voorstellen dat die dingen ook behoorlijk stug kunnen zijn.