Advies SEIKO duiker 40 t/m 43 mm

wat je ook kan overwegen is een SKX007 of SKN009 te kopen en de bezel te verwisselen voor een SKX031 model.

Is er ook met zwarte bezel

Fraai, maar met 100m niet echt n duiker.

Was er ook niet n soort mij size 007 die ook geschikt Is voor de kleinere pols. Weet ff nummer niet. Of was die te klein? Zag t es n keer bij Rob.

Ja, SKX013.

Hier naast een ā€˜full size’ SKX (niet mijn foto).

Maar ik vind de normale maat SKX eigenlijk heel bescheiden dragen. Komt met name door het slanke en vrij lage profiel en de heel korte lugs. Volgens mij past die ook prima op de kleinere pols.

Wat je op deze foto misschien niet zo goed ziet, is dat de vorm van de mid-size versie toch net effe anders is. Dit zie je bij de crown guards, maar vooral aan de lugvorm. Deze vind ik minder mooit (wat langgerekter) dan bij de SKX007/009/011.

1 like

Zoiets? :innocent: De eerder genoemde 7002. Bij belangstelling stuur je maar een PB.

Die bedoelde ik ja. Thx!

1 like

Gewoon, als houdt van een wat klassieker duikert design de skx007 en als je wat kleuriger wilt de 009 pepsi of 011 oranje (maar dat is niet je smaak, schat ik in)
Hier kun je echt niet mee miskopen, maar dat had je zelf vast al bedacht.
En als je wat minder klassiek en wat meer onderscheidend design gaat een Monster, in alle kleuren die je maar kunt krijgen, met blok uuraanduidingen beperkt tot zwart en oranje 1st gen of met de ā€œtandjesā€ 2e en 3e gen (zou ik zelf voor de 2 e generatie gaan, vanwege het uurwerk en de afwezigheid van dat prospex logo op de nieuwere)
Hoe groot? Zoek zelf maar op, maar prima te dragen op een meer bescheiden pols.

Als je niet zo voor 200m gaat zijn er nog diverse Vijfjes die de juiste maat hebben
’t is toch niet zo moeilijk i.m.o. :wink:

Ik vind t monster ook niet erg groot dragen door de korte Lugs. Het heeft wel n wat grover design waar je maar v moet houden.
Ik vind t ontwerp iig erg slim, hoe de kast de bezel beschermt. En de bezel op zijn beurt met z’n schuin oplopende rand het glas weet te beschermen.
Het Is mijn dagelijks werk horloge geworden.

1 like

Welke wijzerplaat mooier is, die met vierkante of ronde indexen, is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak. Maar wat @Ramos wel moet beseffen is dat je met een 7002 een behoorlijk oud horloge koopt. Ze werden gemaakt van 1988 tot 1996. Dus hij heeft sowieso (binnen afzienbare tijd) een service nodig.en dan ben je net zoveel kwijt als voor een compleet nieuwe SKX007.

Bij de Nederlandse Seikodealer kost een nieuwe SKX007 € 299. Maar Rob van Monsterwatches verkoopt ze volgens mij vanaf € 180(!). Als je dan nog per se zo’n wijzerplaat met vierkant indexen wil, zet hij deze er volgens mij voor een paar tientjes voor je in. Dan heb je dus een compleet nieuwe met garantie, waar je gemakkelijk 20 jaar probleemloos horlogeplezier van hebt.

Ik zou voor dit soort bedragen überhaubt niet eens een gebruikte overwegen. Tja, tenzij je per se een vintage wil. Maar dat las ik niet in de openingspost.

En anders koop je toch wat via het verkoopdeel, daar staat zat op, twee 1st gen monsters, een bfk (die ook prima draagbaar is, hoewel iewat groter is)
Of je zet een gevraagd topic.

Ook een mooie: de Stargate, ook vrij uniek in design en niet zo lomp als het Monster

Op de site van Monsterwatches staan ze allemaal netjes bij elkaar, en als je keuze niet meer verkrijgbaar is gewoon een gevraagd item op HF

In dat opzicht hen je gelijk

Mooie strakke klok die Spork Seiko SRP043K1.

1 like

Is 3 kwartier geleden hier te koop aangeboden

2 likes

Bedankt en aangekocht :slight_smile:

1 like