Advies SEIKO duiker 40 t/m 43 mm

Beste leden,

Het zoveelste SEIKO topic waarvoor excuses.

Echter zoek ik een leuke duiker van Seiko die niet te groot draagt ivm kleine polsen.

Ik ben opzoek naar tips voor leuke modellen hiervoor. Zoals bv SKX031 die ik wel mooi vind!

Graag verneem ik leuke ideeën en tips waarvoor alvast hartelijk dank!

Mvg,

wellicht de skx031 die je zo mooi vindt? :smile:

Ja haha vanzelfsprekend echter wil ik nog een beetje vergelijken enzo!

@Tnijland heeft deze te koop, misschien is het wat voor je?

1 like

De 7002-7000, draagt prima! :ok_hand:t3:

1 like

Een skx007/009 draagt niet al te groot, 42 mm dacht ik.

Skx013 is kleiner rond 38mm. Maar misschien iets voor jou.

Bedankt maar die wijzers vind ik niet mooi :frowning:

Is ook aardig ja~! Toch vind ik hem wel blokkig ogen door de urenaanduiding.

Plus lastig te vinden momenteel?!

Misschien de SRP777?

daar zou ik het niet om laten. Tzt komt er dan wel een mooi exemplaar langs. Nu even wachten is beter dan later met een ander model zitten terwijl je toch liever de SKX031 wilde.

1 like

Is die niet al 44mm?!

De Spork

Niet onaardig maar niet helemaal mijn design,…

Ai, 45mm zelfs, sorry. Dat had ik niet in de gaten.

Wat denken we van deze:

1 like

Van de genoemde opties vind ik de SKA3xx (BFK) door de dikte ('t is echt een brokje staal) nog beste fors dragen. De SRP77x (Turtle) is ook best aan de grote kant. Duidelijk groter dan de genoemde 7002, waarvan jij zegt:

Vind ik dus ook. Die 12-uur marker is compleet uit verhouding.
Snap niet waarom Seiko deze niet meer heeft gemaakt als bij de 6105, waarnaar de wijzerplaat duidelijk verwijst.

Dus zou ik echt met volle overtuiging een SKX aanraden. Dit is een van de beste horloges ooit gemaakt. Waarom?
Een absolute klassieker met herkenbare, onderscheidende vormgeving, zeer robuust, door het slanke profiel/vormgeving niet kras- en deukgevoelig, zeer accuraat en betrouwbaar uurwerk, zeer geringe onderhoudskosten, een zeer lage aanschafprijs en ook nog eens waardevast. Niet voor niets is dit horloge zeer geliefd onder horlogeliefhebbers en Seiko’s best verkochte duiker ooit.

Hij is er in zwarte, oranje en Pepsi uitvoering. Ik heb deze twee en ze behoren tot mijn absolute favoriete horloges (in een verzameling van zo’n 25 horloges).

1 like

Bedankt voor je bericht, leuk!

Inderdaad zoals @25tien al aangeeft, een 7002. Kost 100 tot 120 euro, service er overheen, en gaan met die banaan.

Heb je een iconisch horloge met een mooiere wijzerplaat dan de SKX imho

2 likes

Bedankt maar die kleuren zijn niet echt aan mij besteed…