Advies Seiko duiker gevraagd

Momenteel heb ik geen Seiko duiker in mijn collectie maar daar wil ik snel weer verandering in brengen!

Mijn interesse in horloges is allemaal begonnen met een SKX031, ondertussen grote spijt dat ik die ooit heb verkocht en nieuw is dat model natuurlijk niet meer te vinden.

Ik twijfel vooral tussen de SNZF17 (= opvolger SKX031?) en natuurlijk een SKX007.

Naar welke zou jullie voorkeur uitgaan?
Een ander model mag natuurlijk ook altijd worden voorgesteld :yum:

1 like

Een sumo natuurlijk, liefst een blauwe sbdc003 :wink: Volgens mij had ik er ergens nog eentje te koop gezien :thinking:

3 likes

Dit is mijn SNZH60K1. Niet waar je tussen twijfelt, maar het kan je inspireren.

Ook beschikbaar in staal kleur.

1 like

De SLA017. Die is schitterend, maar daar hangt wel weer een iets ander prijskaartje aan.

https://goo.gl/images/gtJDEa

1 like

Wat @koekoek zegt, kijk eens naar een sumo als je pols dat aankan…

1 like

Ik vind de Sumo juist een van de lompere modellen.

Een SKX007 is sowieso tijdloos dus een veilige keuze.

Als je het geld er voor over hebt is een Sumo een goeie keuze, mits hij je niet te groot is. Anders is een skx007 altijd een veilige keuze

1 like

Het is een apart gevalletje de sumo. De bezel is qua looks wel vrij lomp. Maar daarintegen zijn de wijzerplaat en kast juist weer erg elegant.

1 like

Mag ik een Oris 65 voorstellen? Ik heb de SKX nu om de pols, en da’s prima, maar ik vind vintage achtig mooier. Zo vind ik de SLA017 mooi maar voor 4000+ euro liever niet. Vandaar de Oris. :grinning:

Dat is wel een andere prijscategorie dan een skx of niet? :joy:

1 like

Skx013, 38mm is een veel mooiere maat dan al dat 40mm ± geweld :slight_smile:

6 likes

image

Eens wat anders en superhandig zo’n solar… vol opgeladen kan je hem 10 maanden weg leggen

3 likes

En waar staat precies ā€œSeikoā€ op die Oris? :wink:

1 like

dit is trouwens ook gewoon debiel natuurlijk… eerst opladen en dan 10 maanden wegleggen… maar goed als je zou willen dan kan het…

1 like

SBGH255

Grand Seiko High Beat Diver

Bedankt allemaal voor de voorstellen (al dan niet met grote prijsverschillen :wink:).

Budget voor dit horloge zit dus echt wel rond 2 Ć  300 euro.

Een SKX013 heb ik nog nooit irl gezien maar ik lees dat het formaat toch wel echt aan de kleine kant is.

Mijn polsomtrek is niet zo groot (16,5 Ć  17 cm).

Gaat een 013 dan beter passen dan een 007?

Kwestie van smaak. Een 007 is geen groot horloge met lange lugs en zal prima passen.

Een Turtle valt ook mooi over de pols, ondanks de grote kast. De vorm zorgt ervoor dat deze kleiner oogt.

2 likes

In jou geval zou ik voor de 007 gaan. Vaak te vinden in het blauwe gedeelte van het forum.
Koop je hem 2 de hands dan heb je nog geld over om hem helemaal naar jou smaak aan te passen.
Prima duiker voor dito geld.

1 like