Advies Seiko Marinemaster

Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een duikhorloge en ben u uitgekomen bij de
Seiko Marinemaster.
Aangezien deze blijkbaar niet in Europa te koop zijn vraag ik me af waar ik dit model best zou kunnen aankopen. SeiyJapan lijkt me wel betrouwbaar? maar heb de indruk dat het niet de goedkoopste is.

Iemand tips? Wat met onderhoud/herstellingen , zou het liefst Europees kopen eigenlijk.

Alvast bedankt,

Bob

Op het duitse uhrforum.de komt nogal eens wat voorbij.

Hi Bob,

De Seiko MarineMaster (SBDX001) is een JDM-model, wat staat voor Japanese Domestic Market. Dit betekent dat het model officieel niet buiten Japan te krijgen is zoals dat ook geldt voor bijv. de Sumo.

Seiya (en Higuchi bijv.) zijn de grote Japanse dealers waar internationaal heel veel gebruik van gemaakt wordt. De prijs zoals momenteel vermeld op Seiya ($ 2.659,00) is op dit moment wel zo’n beetje de gangbare prijs. Tweedehands kom je ze tegen voor prijzen vanaf $ 1.900,00.

Hou echter wel rekening met extra kosten bij invoer buuiten Europe (19% volgens mij). Via Chrono24.com zie ik er twee te koop staan in Europa, prijs Eur 1.850,- (gebruikt) en Eur 2.300,- (nieuw).

Op eBay vind je ze ook, maar prijzen zijn nagenoeg gelijk en allemaal verkopers uit Japan en Amerika.

Misschien dat Rob (www.monsterwatches.nl) wat voor je kan betekenen…

Een aantal forumleden hier hebben er 1 gehad.

Succes!

Eric

Zag hem daar inderdaad ook, maar aankoop geschiedt wel via een officiele Seiko dealer in Duitsland, ik zie tenminste geen mogelijkheid tot aankoop op de site.

Eric

JohanT Schreef:

EricPP Schreef:

Zag hem daar inderdaad ook, maar aankoop
geschiedt
wel via een officiele Seiko dealer in
Duitsland,

Maar die zal hem vast niet boven de adviesprijs
verkopen. En gezien de Japanse prijzen, plus
invoerrechten en BTW, lijkt me de Duitse
adviesprijs heel redelijk.

Dat betekent trouwens ook garantie via Seiko
Duitsland. Waarschijnlijk makkelijker dan Japan.

Ik vind het overigens een machtig horloge om te
zien!

Helemaal mee eens, als ik het geld had…Inderdaad een machtig (mooi) horloge.

Eric

Visualiseren…

Eric

Hihi, grappig stukje film: Eerst een tekst in beeld ‘Diver suit extention.’ Vervolgens krijgt hij hem niet open en verschijnt de tekst: ‘There is an redesigned diver suit extention in later models.’

:smiley:

zoek even op eBay naar eBay-verkoper SoloJapan en stuur 'm een mailtje. Vaak kan hij ook nog wel iets voor elkaar krijgen. Hij zit in Spanje, maar heeft connecties in Japan.

Er zijn meerdere tevreden klanten te vinden hier op het forum (ik ook)

Menno

Aan iedereen alvast bedankt voor de info!
Thieuster: ik zal een mailtje sturen, blijkbaar heeft hij er 1 op voorraad.

JohanT Schreef:

bob2 Schreef:

Aan iedereen alvast bedankt voor de info!
Thieuster: ik zal een mailtje sturen, blijkbaar
heeft hij er 1 op voorraad.

Koop je niet liever binnen de EU, bij een
officiële dealer, voor zo’n duur horloge?

Solo Japan is binnen de EU (Spanje).
Overigens heb ik een MM gehad en weer weggedaan.
Ik vond het een geweldig horloge maar heb hem altijd als te zwaar ervaren.
Terwijl ik toch ook meerdere malen per week een 6309 draag bijvoorbeeld.
Te zwaar wel met de metalen band overigens.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Marinemaster. Hij straalt zoveel degelijk uit.

Draag sinds een jaar de MM,een absolute topper met een weergaloze uitstraling.Absolute aanrader.Sukses Hans