Advies Seiko Orient Citizen

Hallo iedereen.

Ik wil een horloge (duiker) aanschaffen maar ik twijfel uit paar modellen. Ik heb een voorkeur voor blauw rode bezel (pepsi)

Orient Mako CEM65006D

Seiko Skx009k2

Citizen NY2300

Wat zijn julie horloge/duikers ervaringen ?
Goede advies is altijd welkom…

Ghuus :blush:

2 likes

Zijn allemaal leuk horloges. Goed kwaliteit voor het geld. Er zal waarschijnlijk veel Seiko genoemd worden. Heeft zich inmiddels al decennia bewezen. Vind je het niks kan je hem zo weer doorverkopen. Genoeg animo.
Succes

3 likes

Ben het eens met vierport , ik zou gaan voor die seiko. Je zal er zoiezo geen spijt van krijgen, dat garandeer ik je.

Veel succes nog :wink:

1 like

Met alle 3 kun je je geen bult vallen.
Heb zelf naar volle tevredenheid de Citizen gehad en zou er zo weer voor kiezen :+1:

1 like

Welkom hier!
Alledrie zijn het prachtige horloges met een uitstekende reputatie. De Orient heb ik zelf niet in bezit gehad, maar de Seiko en Citizen wel. De Citizen is (en draagt) kleiner. Achteraf voor mij iets te klein. De Seiko kun je eenvoudig van saffierglas of een persoonlijke aanpassing voorzien, wat bij Citizen en Orient niet zo vanzelfsprekend is. Bovendien zijn reserveonderdelen voor de Seiko eenvoudig te krijgen, wat bij de Citizen en Orient minder voor de hand ligt. De hoge restwaarde van de Seiko is al genoemd, maar toch ook niet onbelangrijk.
Ik zou daarom ook voor de Seiko kiezen.

1 like

Ik heb zelf de mako en ben daar ontzettend tevreden over. Draagt geweldig en ziet er in “het echt” nog mooier uit dan op foto’s.

3 likes

Bedankt voor jullie advies en tips !

Top mannen :wink:

Ik denk dat ik voor de Orient Mako ga, zit nog wat rond te kijken.

1 like

In deze prijsklasse zou ik niet teveel naar restwaarde ed kijken.
De 3 klokjes houden alledrie wel behoorlijk goed waarde.(de Seiko wel het best)
Kijk echt naar de details, ik vind bv de wijzers van de Citizen wel leuk.
Ook datumvensterafwerking, enzo, details die je soms over het hoofd ziet voor aanschaf.
Overigens kan je ze ook 2de hands makkelijk vinden, wat de kosten bij flipperen echt minimaal maken.

Succes!

1 like

Ik zou voor de Seiko gaan - om de één of andere reden die ik niet kan verklaren spreekt Oriënt mij (in tegenstelling tot Seiko en Citizen) compleet niet aan als merk … maar goed, les gouts ne se discutent pas hé :wink:

1 like

Opvallend dat je voor die Mako wilt gaan…
Ik heb in het geheel niets tegen Orient , maar vind dit nu net het meest ‘onvolwassen’ horloge uit dit trio.
Beetje 'schooljongens-achtig’:slight_smile:
Heeft het net niet…

De Citizen vind ik erg leuk.
Zo leuk dat de keuze t.o.v de SKX evenredig lijkt/is.
Al moet ik zeggen , nu hij toch in het rijtje staat : de SKX is en blijft gewoon een prachtig ding! Ik zou zelf voor die SKX gaan.:wink:

1 like

Ik heb alleen ervaring met de skx007 (variant met geheel zwarte inlay ipv Pepsi), maar denk dat ze niet voor elkaar onderdoen.

Persoonlijk vind ik de rondingen op de kast vd skx009 erg mooi.

Naast de vele mogelijkheden in ‘cosmetische’ veranderingen, kun je ook functionele aanpassingen doen. Niet alleen t eerder genoemde toepassen v saffierglas (al dan niet gebold en/of AR coating), maar ook te denken valt aan t vervangen v t uurwerk voor 1 die handopwindbaar is en hackable is (seconde wordt stopgezet bij t verzetten vd tijd).

Het algehele design vd citizen vind ik erg stoer.

Bij de Mako zit me uit onwetendheid dat knopje voor de datum dwars. Moet je die eerst losschroeven of kun je ook per ongeluk op t knopje drukken, waardoor onbedoeld de datum kan verspringen?

1 like

Ik heb zelf de skx007 en ben er zeer tevreden mee, schitterend horloge, de citizen heb ik gehad maar vond ik qua afwerking net wat minder… 120 clicks bezel tov 60 clicks om maar eens wat te noemen.
Verder is de Citizen een schitterende klok, maar het was voor mij helaas teveel vergelijken met de skx en dan won dir toch weer…
De orient wil ik nog altijd ook kopen… Schitterend horloge, maar in jouw geval zoh ik toch voor de Seiko gaan. De Orient kan altijd nog volgen :stuck_out_tongue:

1 like

Zit nog heel erg te twijfelen :smiley:
Ik hoop dat ik eruit kom

Ghuus

Ik zou zeker voor de Orient gaan, dat vind ik absoluut de fraaiste. (staat ook hoog op mijn lijstje)
De andere twee vind ik erg lomp, maar dat is natuurlijk mijn smaak :sunglasses:
Succes met kiezen!

1 like

Ik heb zelf de zwarte Mako en moet zeggen dat deze erg goed bevalt! De kwaliteit is erg goed voor wat je betaald! Ik heb zelf voor de Mako gekozen omdat ik de wijzerplaat met de cijfers veel mooier vindt dan alleen indexen…

In alle 3 de gevallen maak je geen slechte keus als het gaat om prijs/kwaliteit :+1:

2 likes

Alle drie zijn solide en bieden betrouwbaarheid. Restwaarde is beter bij Seiko. De SKX 00x is waarschijnlijk ook wel het meest succesvol.

Ik heb 15 Seiko’s, waarvan 6 met het 7s26 kaliber. Vier van de zes zijn niet meer dagelijks inzetbaar.
De ene valt stil
Twee lopen te traag
Ene loopt veel te snel.
Ik lees hier nochtans zelden over problemen met de Seiko’s. Pech voor mij.

Kies maar wat je leuk vind.

1 like

Is persoonlijk, gewoon kopen wat je leuk vindt.
Volgens mijn bescheiden mening zijn ze evenwaardig.
Persoonlijk gesproken neem ik de Citizen.
Alle Seiko die ik heb gehad zijn nu uit huis terwijl er van de Citizen toch enkele zijn gebleven. Ook stamp ik wss tegen zere benen met de bewering geen Seiko fan te zijn en ik denk (maar Da’s weer heel persoonlijk natuurlijk) dat je met de Seiko een dertien in een dozijn horloge koopt.
Oriënt nooit gekocht omdat ze qua afwerking net iets minder waren, tenzij je in de ‘star’ reeks gaat, die zijn écht wel mooi.
Wel opmerken dat mij door mijn ‘vaste’ verkoper is verteld dat de service die de invoerder ( in België ) geeft te wensen over laat en ze enkel voor die reden liever Seiko verkopen.