Advies servicebeurt 2 omega's

Beste,

Ik heb een Railmaster met een 2403 (een eta 2829 base dus) uit 2010 en een Planet Ocean 8500 uit 2013.

Die PO draag ik veel, de railmaster weinig. 7 en 10 jaar oud, dus wel eens tijd voor een beurt.

Offerte gevraagd bij een bekende en officieel omega service center, € 580,- per horloge. Ik vind het toch wel aan de prijs, het is zelfs meer dan Omega op zijn site weet te vermelden, daar staat € 550,-. Daarbij is zeker die railmaster voor bijna iedere horlogemaker goed te doen, toch?
In de offerte stond dat het wellicht goedkoper kan bij een ander maar dat het dan zeker minder goed is en niet volgens Omega standaarden, wat zouden die verschillen dan zijn?

Dus, toch kijken naar een niet officieel service center voor een betere prijs of wees zuinig op je uurwerken en laat het goed doen.

ik woon in de buurt van Haarlem dus goede opties in de buurt zijn altijd welkom.

Alvast bedankt!

2 likes

Hallo,

Ik heb goede ervaringen met Ferrie Schweitzer en ook met @Horloge24 van dit forum.

Matth

1 like

Misschien deze?

2 likes

Let wel op dat niet-gecertificeerde horlogemakers geen onderdelen bij Omega kunnen bestellen.
Verder krijg je 24 maanden garantie bij een Certified Service Center.

Hoewel de prijzen niet enorm zullen afwijken is het beslist interessant om bij verschillende gecertificeerde horlogemakers offerte aan te vragen.

Er zijn nog ook genoeg die wel een stukje onder de adviesprijs van Omega werken.
Op de site van Omega staan zo’n 30 Nederlandse Service Centers. Keuze genoeg.

Cheers,
Lowieke.

2 likes

André (@Horloge24) is Omega gecertificeerd.
Heb er goede ervaringen mee; dikke aanrader!

2 likes

Maar is Omega gecertificeerd ook Omega prijzen?

1 like

Frans de Groot, in Gouda, is ook gecertificeerd Service Center. Goede horlogemaker.

Yes, verplicht.

Ik zelf heb ook een PO 8500 die nu weg is voor een servicebeurt. Ik heb hem naar Ferry Schweitzer gebracht hij gaf aan dat hijzelf geen onderhoud aan dit uurwerk doet. Maar het wel voor mij kom regelen. Hij wist te vertellen dat er wat aanpassingen/modificaties aan dit uurwerk zijn gedaan door omega en dat hij hiervoor door omega zelf onderhanden moet worden genomen. Door de ervaringen hier op het forum (en omdat hij redelijk dichtbij is voor mij) heb ik voor Ferry gekozen. Hij houd me heel goed op de hoogte over de voortgang van het horloge. Tot zover ben ik er erg over te spreken. Nu wachten tot ik hem terug krijg.

De gecertificeerde horlogemakers worden geacht niet te ver af te wijken van de door Omega geadverteerde prijzen.

Wil je een officiële beurt met de 24 maanden fabrieksgarantie dan zullen ook een aantal onderdelen verplicht vervangen moeten worden om hieraan te voldoen. Die onderhoudskits kosten nu eenmaal een hoop geld en zal de horlogemaker moeten aanschaffen bij Omega.

Omega zal dit ook zeker controleren op moment dat er een garantieclaim wordt gedaan. De Zwitsers zijn erg zorgvuldig op dat gebied…

1 like

Dus veel geld. Ik zou voor een independent gaan

Ik heb in september 2019 mijn seamaster 300, die ik nieuw gekocht heb toen ik 15 was, in 1968, door de heer Schweitzer laten servicen en ben daar heel erg tevreden over. Ook over de kostprijs daarvan. Een vertrouwd adres dus voor Omega uurwerken. Het horloge draag ik dagelijks.

5 likes

Weet niet of het zo lukt, maar dit is 'ie. Heeft veel meegemaakt! Vandaar zijn ietwat gehavend uiterlijk.

26 likes

Vind het erg meevallen. Ziet eruit alsof er nog wel een paar decennia leven in zit.
Fraai horloge, leuk om daar 1e eigenaar van te zijn.

Stoere klok !

Hi Sergej.
Kijk, en luister ook eens op https://www.youtube.com/watch?v=cYJZTLCIctw&t=1s
en op https://www.youtube.com/watch?v=32LVWuweUKk&t=88s
Het geluid opnemen was alleen een crime, excuus daarvoor.

Is het verstandig om ook Omega Zwitserland eens er na te laten kijken? Ik heb geen idee.

1 like

Knap dat je dat geluid überhaupt kan registreren :slight_smile:
Die Aqua Terra is ook erg mooi!
Geen idee of het verstandig is om het horloge naar Zwitserland te sturen. Voor zover ik weet is Ferry een autoriteit op Omega gebied.
Mijn angst zou zijn dat in Zwitserland het horloge helemaal ‘opknappen’ is gelijk alle historie en karakter weg.

Poeh een helemaal originele 300 :heart_eyes:

Ben echt verliefd op dit model! Helaas nog niet bereikbaar voor mij haha

Die vrees had ik ook. En ja Ferrie heeft mij laten schrikken toen hij mij een indicatie van de huidige waarde van het horloge, dat ik kocht bij Siebel in Den Haag voor 410 gulden. Ik doe er overigens nooit afstand van.
Het geluid heb ik, midden in de nacht, op mijn wc met een Sennheiser MKH416 (voor de kenners) opgenomen.
De AquaTerra loopt 4 seconden per 24 uur te snel, de “oude” Seamaster heeft nog steeds meer haast en loopt ongeveer 1 minuut per 24 uur te snel. Na 52+ jaar. Doe het maar eens na.Ik kan daarmee leven hoor!

2 likes