advies speedmaster reduced, speedmaster triple date, tag heuer carrera

Aangezien ik de interesse voor horloges net heb opgepikt en ik dus een leek ben op horloge gebied, graag jullie advies bij de aanschaf van mijn eerste serieuze horloge. Een chronometer met dressy en sportieve uitstraling is waar ik naar op zoek ben. Budget is gelimiteerd tot 2500euro, en via chrono24 ben ik drie mooie exemplaren tegengekomen. Ik vraag me af waar ik rekening mee moet houden behalve mooi uiterlijk en de prijs. Zijn de uurwerken te vergelijken, of is er eentje die er uitspringt. Zijn deze modellen eenvoudig te servicen indien nodig, (hoe vaak moet dat eigenlijk), of moet ik rekening houden met hoge extra kosten. Kortom ik steek graag wat op van de kennis en ervaring van de aanwezigen hier op het forum.

Speedmaster reduced

Speedmaster Triple date

Tag heuer carrera cal 16

4 likes

Mijn eerste horloge was ook een Speedie reduced. Super mooi horloge! Aandachtspunt is de service historie want het uurwerk is dacht ik een soort piggyback constructie met 2 uurwerken in 1, schijnt onderhoud duurder te maken.

1 like

Speedmaster reduced mits “verse service” :shushing_face:

1 like

Vier dingen die ik op de achtergrond wel zou meewegen:

1, Kosten voor onderhoud(tussen de 10 a 15 jaar of bij afwijkingen.). zeker in het geval van chronografen.

2, 5 seconden afwijking is nogsteeds wel iets wat je gaat merken bij contant dragen. Ookal is dat weinig.

3, Iedere twee maanden de datum verzeten zal je aan moeten wennen.

4, Als je het net te weinig draagt om draaiende te houden is het datum verzetten nogal een dingetje (het onthouden dat je de wijzers eerst goed positioneert, de datum niet op de werkelijke datum draait en daarna de wijzers doordraait tot de datum juist staat en daarna tot de juiste tijd is bereikt.)

Triple date of MK40, zoveel mooier, ben ook nog steeds op zoek naar mooie set

2 likes

Mijn eerste horloge is ook een Reduced. Het is een fantastisch horloge, heb er verder geen andere woorden voor. Hou rekening met het feit dat hij 39mm is, dat maakt hem voor mij zo fantastisch.

Mijn Omega gecertificeerde horlogemaker vind hem overigens prima te servicen hoor, die is niet zo van de spookverhalen.

1 like

Voorlopig zal ik een collectie van 1 horloge hebben.
Geen liefhebbers van de Carrera?

100% Speedy Reduced en zoals hierboven word aangegeven incl. verse service is inderdaad wel aan te raden.
Mocht dit niet het geval zijn kan je deze prima binnen het forum laten service.

@Oysterfan kan je misschien aan een mooi exemplaar helpen.
Destijds ook de mijne vandaan en niks anders dan lof.

1 like

Zeker wel! Dat zou mijn favoriet zijn. Maar tegen twee van die iconen met een grote schare fans op HF zul je daar minder applaus voor vangen. Belangrijker is dan ook wat je zelf mooier en prettiger vind. Ook kijkend naar afmetingen, band. Het gaat immers om (jouw) beleving.

1 like

Qua stijl, is het voor mij de Tag Heuer. Wondermooi! Maar hangt af van wat jij belangrijk vindt.

Qua naam en historiek, de Speedy Reduced (indien niet te klein). Kijk wel eens naar de aansluiting van de band, die lijkt niet goed te passen.

Qua functies, de Triple Date. Als ik 1 horloge zou hebben, had ik er toch graag een datum bij gehad. :thinking: En de dag. :thinking: En de maand…

De Speedmaster Mark40 (3520.50) dus met zwarte bezel vind ik de mooiste:

  • geen complexe gestapelde uurwerken, maar op een Valjoux 7751 gebaseerd
  • daardoor zijn de kroon en de pushers ook uitgelijnd als je vanaf de zijkant naar het horloge kijkt
  • datum
  • mooie klassieke maat
2 likes

Speedmaster Mark40 (3520.50) met zwarte bezel is zeker een goede suggestie, dankjewel. Deze staat momenteel bovenaan mijn lijstje, maar twijfel nog een beetje door de mooie looks van de Tag Heuer, die het horloge net een meer bijzondere uitstraling lijken te geven (smaken verschillen natuurlijk).

Ik ben een Omega fan, maar snap je punt wel. Overigens zijn er ook Speedmasters day date met een zilverkleurige dial en bezel (bv 3523.30). Ik vind Omega net een iets klassieker merk, maar ook dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Ikke wel :slightly_smiling_face:
Deze verkocht.

Maar mocht er een voor een zacht prijsje voorbij komen misschien dat ik dan wel weer toehap :slightly_smiling_face:

Ik zou voor een niet nieuwe tag gaan: model vindt ik mooier, is veel goedkoper en minder kostbaar in het onderhoud.

Thanks voor de mooie woorden Floris!

Heb nog enkele Speedmaster Reduceds in stock momenteel, stuur gerust een bericht bij interesse :+1:t2:

1 like

Ik zou een Reduced kiezen, maar dat zeg ik ook omdat ik dat zelf ook wel vaker overwogen heb :rofl:
Misschien komt ie er nog eens een keer :eyes:

Tag heuer carrera cal 16 :+1: (maar dan in een ander kleurstelling) … nieuw, maar dan wel grijs of mits goede korting (min. 20%) bij de AD.

Ik heb de MK40 gehad, deze vind ik zelf mooier dan de Speedy reduced. En een stuk goedkoper bij een service, is geen bi compax.

Ben ooit begonnen met naar de Cal16 te kijken, maar het is toen een speedmaster reduced geworden.
Uiteindelijk werd ik te zenuwachtig van t plexi glaasje (het epileren van t bandje begon ook snel te vervelen :wink: )

Niet dat ik het je nou lastiger wil maken, maar heb je de speedmaster date overwogen? (ipv de triple date)

Er staat ook nog een bijzondere uitvoering te koop op t forum, al is ie net gereserveerd zag ik.

1 like