Advies suède band

Gevalletje bomen en bos… zoveel aanbieders. Ik ben op zoek naar een kwalitatief goede suède horlogeband voor mijn Tissot Heritage 1938.

Voor mij zijn 2 dingen belangrijk:

• vooral soepel, de huidige band is bij aanschaf al heerlijk soepel (beetje nubuck achtig).
  • voldoende lengte, ik heb een 18cm + pols

Graag jullie tips!

Molequin

7 likes

:point_up:

Die hebben ook nubuck btw

1 like
4 likes

GLC heeft ook prima bandjes

1 like

:point_up_2:

Ik zou eens bij @Ko-Banden informeren.

Tuns store

Lengte van de band kan je zelf opgeven

Vergeet Molequin, veel beter dan Fluco gaat het niet worden

1 like

Ik denk ook dat ik voor een Fluco ga, alvast bedankt voor de verschillende opties. Nu volgende dilemma, de kleur :sweat_smile:.

2 likes

Hier wel eens gelezen dat het dezelfde bandjes zijn als de STRPS Velour: Horlogeband Velour by STRPS® - Meerdere kleuren

Daar 30,-.

1 like

Heb beide gehad en waren toen verschillend

1 like

Ik heb er recentelijk zoeken in gebruik genomen. De kleur heb ik nergens anders gezien. De eerste indruk van de band was heel goed, luxueus gepresenteerd, zacht, soepel, mooi van kleur, subtiele gesp (hoewel ik niet weet of je nu echt zou moeten bij betalen voor die premium gesp en QR in deze klasse toch standaard zou moeten zijn). Wat me wel is opgevallen na slechts ongeveer een week gebruik, de zachte finish begint op stresspunten, zoals waar het rond de veerstaven rolt, nu al glad te slijten. Dat is volgens mij wel onderdeel van de karakteristieken van nubuck, maar vind ik toch wel snel en verandert in dat proces al de toon van het leer. Bij suède bandjes heb ik dergelijke slijtage nog nooit zo snel gezien.

2 likes

Ja dit, ik vind het wel mooi maar anders kun je beter voor suède gaan.

1 like

Ik heb uiteindelijk de STRPS besteld en @fedaia heeft gelijk, het bandje is van Fluco en met 30€ goedkoper!

Bandje voelt goed, nette stiksels en fijn soepel. Straks even erop zetten.

1 like

Laat maar even zien straks, ben erg benieuwd :wink:

1 like

Alleen lijkt het erop dat Fluco.de meer keuze heeft en ook meer lengte maten.

5 likes

Mooie band, mooie combinatie.

1 like

Erg geslaagd deze combinatie :+1::+1:

2 likes