Advies - Tijd om toe te geven aan de liefde voor horloges!

Hallo allemaal,

Onlangs ben ik me meer gaan verdiepen in horloges. Ze hebben altijd een soort effect op mij gehad (ook de Fossil en Diesel horloges die ik als kind/puber heb gehad). Daarom wil ik graag weer een horloge om mijn pols hebben! Nu vroeg ik me af of jullie me een beetje op weg zouden willen helpen.

Ik merk dat vooral minimalistische horloges mijn ding zijn. Denk hierbij aan horloges met primaire vormen en een leren polsband wat rechtstreeks de kast in gaat. Dingen zoals cijfers of een chronograaf doen het hem meestal niet voor mij!
Goede voorbeelden die ik zelf heb weten te vinden zijn horloges van o.a. Jacob Jensen, Simpl, Instrmnt en Skager. Al deze horloges hebben echter een batterij i.p.v. een mechanisch/automaat werking.

Mijn vader heeft een Milus Paul Junod Automatic die naar mijn mening minimalisme en een mechanische werking goed weet te combineren en presenteren! Maar om nou dezelfde horloge als je vader te hebben
 :stuck_out_tongue:

Hebben jullie misschien nog enkele tips of voorbeelden voor me die bij mijn wensen zouden passen of waar ik verder op zou kunnen bouwen?

Jullie hulp wordt gewaardeerd!

EDIT: Budget is misschien niet geheel onbelangrijk! Ik zoek iets in de richting van 200-500 euro.

1 like

Een mooie strakke Certina automaat misschien? Bijvoorbeeld een DS-1 ofzo.

Een Bambino van Orient bijvoorbeeld? Die met een zwarte wijzerplaat en zonder cijfers.

Nomos, niet goedkoop maar werkelijk fantastische horloges met een unieke look.

2 likes

Misschien dat een junghans max bill of Stowa Antea (wordt dan wel een 2e hands) iets is?

2 likes

Ik dacht ook meteen aan Nomos

Uniek niet, het typische Nomos ontwerp is zelfs gestolen (geleend?). Maar wel erg mooie minimalistische horloges.

Misschien is dit is iets voor jou : Mondaine

Dit ontwerp bestaat in veel versies in quartz en automaat. De stop2go quartz heeft een unieke functie.

Mijn eenvoudige quartz.

Dank voor de suggesties!

Zitten inderdaad hele mooie tussen (vooral de Stowa Antea). Ze laten me wel duidelijk inzien dat ik echt een voorkeur heb voor moderne en primaire vormen (cilinder bijv) over de meer klassieke vormen die veel horloges hebben zoals ietwat gebold glas of de externe haken waar het polsbandje aan klikt van bijv de bambino orient. Verder zijn het natuurlijk prachtige horloges! :slight_smile:

EDIT: De kast en polsband van de Mondaine op de afbeelding ziet er goed uit. Ik ga er even op verder zoeken!

Welkom! :thumbsup:

Dit noemt men wire lugs.
Zoekend op Google afbeeldingen met de term ‘watch wire lugs’ kom je bijv. dit tegen:

Of deze van Hamilton

Wel boven je budget maar het is voor het idee

Maar dit had juist niet de voorkeur :wink:

Whoeps, overheen gelezen :grin:

1 like

Dat klopt haha. Maar wel goed om te weten dat het ‘lugs’ zijn. Het zoeken naar “lugless” ontwerpen heeft me al meer in de richting gebracht van wat ik wil hebben! Nu alleen nog een ontwerp vinden wat automatisch/mechanisch is :stuck_out_tongue:

Ik zou vooral kijken naar de Bauhaus stijl wat volgens mij toch vrij dicht aanleunt bij je vereisten. Junkers is wel betaalbaar, maar de automaten zijn wel een stukje duurder. In de richting van 200-250 euro ga je ofwel bij modemerken zitten ofwel bij quartz-horloges (of alletwee). Op deze en deze link kan je al inspiratie op doen.

Ja, de Bauhaus is een goede optie.

En precies binnen budget, ook met lederen band verkrijgbaar.

http://www.watchshop.com/mens-junkers-bauhaus-automatic-watch-6050m-5-p99967845.html

Heeft wel weer lugs ,zij het korte lugs,maar het zijn wel lugs en dat wil de TS niet, die lugs.
:grin:

1 like

Van de week verliefd geworden op de Meistersinger NEO. Ook bijna lug-loos. :wink:

Wel iets boven budget

En het moet uiteraard wel 'n eenwijzer zijn.

Edit;

Niet te duur, maar 'n andere uitvoering dan die ik mooi vind.

1 like

Gaaf ding!! Mooi met die rode datumaanduiding ook. :sunglasses:

Ik wil deze.
Foto’s doen 'm echt geen recht

Mijn specifieke wensen zijn nog een hele uitdaging, niet? :stuck_out_tongue: Tot nu toe vind ik de Simpl horloges nog het beste bij m’n wensen pakken. Al is het wel een quartz en geen automaat.

Iemand toevallig ervaring met Simpl?