Advies tritium

Mijn vakantie breekt weer bijna aan en dat is een mooie gelegenheid om mezelf weer eens een kadootje te geven :D.
Ik ben op zoek naar een quartz klokje (de 1e die ik ga aanschaffen mede gezien mijn nieuwe hobby fietsen), een titanium kast, saffier glas en minimaal 100m waterdicht.
In mijn zoektocht naar een klok die aan deze eisen voldoet ontkom je bijna niet aan de H3 horloges. Ik moet zeggen dat ik het er leuk uit vind zien, hoe meer kleuren hoe leuker. Het maakt zo’n horloge echter wel behoorlijk duurder en ik vraag mij dus af of tritium zijn geld waard is. Wie heeft hier ervaring mee?

Gr,

Ron.

Misschien is een bertucci.com iets voor jou? Waarom tritium, ga je s’nachts fietsen?

Ik heb één horloge gehad met tritium, en het is wel heel cool. Gewoon constant dezelfde lume. Als het goed in het design is geintegreerd, en je hebt het horloge ook af en toe om als het donker is, is het top! Ik vind tritium verreweg het beste als het gaat om de duidelijkheid van de lume, ook beter dan en verlichte wijzerplaat ofso.

zeno Schreef:

Mijn vakantie breekt weer bijna aan en dat is een
mooie gelegenheid om mezelf weer eens een kadootje
te geven :D.
Ik ben op zoek naar een quartz klokje (de 1e die
ik ga aanschaffen mede gezien mijn nieuwe hobby
fietsen), een titanium kast, saffier glas en
minimaal 100m waterdicht.
In mijn zoektocht naar een klok die aan deze eisen
voldoet ontkom je bijna niet aan de H3 horloges.
Ik moet zeggen dat ik het er leuk uit vind zien,
hoe meer kleuren hoe leuker. Het maakt zo’n
horloge echter wel behoorlijk duurder en ik vraag
mij dus af of tritium zijn geld waard is. Wie
heeft hier ervaring mee?

Gr,

Ron.

nieuwe hobby fietsen … 100m waterdicht?
waterfietsen zeker? :slight_smile: … ok beetje flauw ben ik wel.

Leuke horloges, bedankt voor de tip.

Een kennis van me heeft twee Bafl horloges met tritium. Die zien er in het donker echt geweldig uit. Hetzelfde effect heb je met andere horloges alleen heel even nadat je ze voor een zaklamp gehouden heb.

Ik heb een horloge met tritium, T25, n.l. de Prometheus Jellyfish en ik vind de lume ronduit geweldig.
Zelfs in de kist naar een Seiko monster een wereld van verschil.
Als je het horloge in het donker wilt gebruiken zonder steeds op een knopje te drukken dan is tritium de enige optie.
In allerlei kleurtjes, dus wel even kijken of het design niet te vrolijk wordt.
Succes.

Op de foto’s niet zo goed te zien. In het echt wel.
De Prometheus Jellyfish en een Traser.
Blijft de hele nacht even sterk en is duidelijker dan de lume.

Ook nog even een foto met lume, de jellyfish naast het monster, let op, monster is vol opgeladen, na een tijdje in het donker dooft het monster terwijl de jellyfish nog tientalle jaren door blijft lichten.